Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
-
Cagašová Oxana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Řečové intence a situace - Jak se kdo má, jak se daří, co je nového - Kde kdo byl a co dělal - Jak kdo vypadá, jak se kdo obléká - Jaké kdo má povahové vlastnosti - Jaké je a bylo počasí - Časování sloves - Skloňování přídavných jmen - Skloňování řadových číslovek - Slovesné vazby - Psaní data - Vyjádření možnosti, nemožnosti, nutnosti - Vyjádření data a letopočtu - Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni absolvovaných kurzů A1R1, A2R2, na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni absolvovaných kurzů A1R1, A2R2, na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
definovat intonaci |
definovat intonaci |
popsat pohyblivý přízvuk |
popsat pohyblivý přízvuk |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby prvního časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
identifikovat zásady tvorby druhého časování |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
využít ruštinu k vedení dialogu |
využít ruštinu k vedení dialogu |
připravit překlad jednoduchých textů |
připravit překlad jednoduchých textů |
interpretovat události, témata |
interpretovat události, témata |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky. Praha, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
|