Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
-
Cagašová Oxana, Mgr. Ph.D.
-
Zálešáková Magda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- Ve škole - Řadové číslovky - Jak se orientovat ve městě - Předložkové vazby odlišné od češtiny - Jak se ptát a jak odpovídat na dotazy - Skloňování podstatných jmen a zájmen - Co komu koupit, kolik co stojí - Časování sloves - Jak informovat o Praze, která místa navštívit - Nesklonná podstatná jména - Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk vyjmenovat zásady tvorby prvního časování vyjmenovat zásady tvorby druhého časování |
vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk vyjmenovat zásady tvorby prvního časování vyjmenovat zásady tvorby druhého časování |
Student dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích probrala, orientuje se v ruském systému časování sloves. |
Student dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích probrala, orientuje se v ruském systému časování sloves. |
Odborné dovednosti |
---|
použít azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů poskytnout informace o známých tématech interpretovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
použít azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů poskytnout informace o známých tématech interpretovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky. Praha, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
|