Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Formát a struktura vědeckého článku 2. Účelová spojení 3. Úvod 4. CARS model 5. Metodika 6. Výsledky 7. Interpretace dat 8. Diskuze 9. Doporučení pro budoucí výzkum a aplikaci dosažených výsledků 10. Shrnutí 11. Závěr 12. Abstrakt 13. Název, klíčová slova, poděkování 14. Editace článku, management tvorby článku
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 56 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Absolvování kurzu DKA1. Úroveň angličiny minimálně B2 + základy akademického psaní. |
Absolvování kurzu DKA1. Úroveň angličiny minimálně B2 + základy akademického psaní. |
Výsledky učení |
---|
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
analyzovat obsah odborného textu |
analyzovat obsah odborného textu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Esej |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Esej |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E. McCarter, S. Oxford EAP, A course in English for Academic Purposes. OUP, 2012. ISBN 9780194001786.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 9781730784163.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. Sage Publications Inc, 2016. ISBN 9781483376257.
-
Swales, J.M., Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students, 3rd Edition. Ann Arbor, Michigan, 2012. ISBN 978-0-472-03475-8.
|