|
Vyučující
|
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika odborné prezentace 2. Identifikace cílů, účelu prezentace 3. Řeč těla, volba slovní zásoby, křivka pozornosti 4. Přednes, pauzy, intonace, signposting 5. Získání si publika, technika "jump start", komunikace s publikem 6. Techniky efektivního zakončení 7. Vizuální pomůcky 8. Prezentace obsahu slidů, relevantnost, dosazení kontextu 9. Techniky opakování, pravidlo tří, pokročilé techniky - machine-gunning, softening 10. Tvorba posteru 11. Prezentace posteru 12. Řečnické otázky, jak zvládat otázky publika 13. Získávání zpětné vazby, tvorba podkladů pro prezentaci 14. Vlastní prezentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
| aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, modely |
| popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, modely |
| nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| analyzovat obsah odborného textu |
| analyzovat obsah odborného textu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Esej |
| Esej |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Adrian Wallwork. English for Presentations at International Conferences. Springer International Publishing Switzerland, 2016. ISBN 978-3-319-26330-4.
-
Edward de Chazal & Sam McCarter. Oxford EAP - A course in English for Academic Purposes - Upper-Intermediate. Oxford University Press. 2012.
-
Hughes, J., Mallet, A. Succesful Presentations. Oxford, 2012. ISBN 9780194768368.
-
Powell, M. Dynamic Presentations. Cambridge, 2010. ISBN 9780521150040.
-
POWELL, M. Presenting in English. LTP, 1996.
-
Williams, E. J. Presentations in English. Macmillan Publishers Ltd., 2008. ISBN 9780230028784.
|