Vyučující
|
-
Svobodová Dagmar, Ing. MSc.
|
Obsah předmětu
|
Čtení - Struktura vět. - Rychlé čtení, vyhledávání informací (skimming, scanning). - Shrnutí. - Účel textu. Psaní - Přístup k akademickému psaní. - Od obecnému ke specifickému. - Problém, proces, řešení. - Komentář k číselným údajům (tabulky, grafy). - Psaní souhrnu. Psaní jednotlivých částí odborného článku - Metody a materiály. - Výsledky (+diskuse). - Úvod. - Závěr(y), poděkování. - Název. - Abstrakt, klíčová slova.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
Odborné dovednosti |
---|
Vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
Vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
|
|
popsat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
popsat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
identifikovat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
identifikovat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
vybrat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
vybrat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
identifikovat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
identifikovat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
vysvětlit zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
vysvětlit zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
Odborné dovednosti |
---|
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
navrhnout cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
navrhnout cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
interpretovat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
interpretovat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
charakterizovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
charakterizovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
rozlišit různé experimentální metody výzkumu |
rozlišit různé experimentální metody výzkumu |
analyzovat obsah odborného textu |
analyzovat obsah odborného textu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza textu |
Analýza textu |
Esej |
Esej |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., McCarter, S.. A Course in English for Academic Purposes (B2). Oxford, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Goodson,P. Becoming an academic writer. Sage publications, 2018. ISBN 9781483376257.
-
Saramaki, J. How to write a scientific paper. 2018. ISBN 0781730784163.
-
Swales, J.M.,Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students 3rd edition. Ann Arbor, 2012. ISBN 9780472034758.
-
Swan, M., Walter, C. Oxford English Grammar Course Intermediate with Answers. Oxford, 2011. ISBN 9780194420822.
|