Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Procvičování písemného projevu: - Organizace a osnova argumentativního textu - Rozlišení typů argumentace a jazykových prostředků určených k přesvědčování - Jazykové prostředky pro syntetizaci citací, evidence a vysvětlení Procvičování mluveného projevu: - Příprava a procvičování kolokací, slovních obratů a frází k závěrečné akademické prezentaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate až pre-advanced. Student musí mít splněny požadavky z předmětů DVU1 - angličtina pro výtvarná umění 1, DVU2 -angličtina pro výtvarná umění 2, DVU3 - angličtina pro výtvarná umění 3. |
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate až pre-advanced. Student musí mít splněny požadavky z předmětů DVU1 - angličtina pro výtvarná umění 1, DVU2 -angličtina pro výtvarná umění 2, DVU3 - angličtina pro výtvarná umění 3. |
Výsledky učení |
---|
Minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - formálního členění argumentativní eseje - formálního členění ústní prezentace s prvky argumentace - volby a užití jazykových prostředků vhodných k udržení koherentnosti a návaznosti textu - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace - pravidel anglické větné skladby - jazykových prostředků pro syntetizaci citací, evidence a vysvětlení |
Minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - formálního členění argumentativní eseje - formálního členění ústní prezentace s prvky argumentace - volby a užití jazykových prostředků vhodných k udržení koherentnosti a návaznosti textu - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace - pravidel anglické větné skladby - jazykových prostředků pro syntetizaci citací, evidence a vysvětlení |
Odborné dovednosti |
---|
- formálně správně sestavit argumentativní esej - formálně správně sestavit prezentaci s prvky argumentace - využívat vhodných jazykových prostředků k udržení koherentnosti a návaznosti textu - rozpoznat vhodný jazykový registr a styl vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace - použít správné anglické větné skladby - použít jazykových prostředků pro syntetizaci citací, evidence a vysvětlení |
- formálně správně sestavit argumentativní esej - formálně správně sestavit prezentaci s prvky argumentace - využívat vhodných jazykových prostředků k udržení koherentnosti a návaznosti textu - rozpoznat vhodný jazykový registr a styl vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace - použít správné anglické větné skladby - použít jazykových prostředků pro syntetizaci citací, evidence a vysvětlení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Esej |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
Burton, G. Presenting: Deliver Presentations with Confidence. Collins EAP, 2013. ISBN 978 0 00 750713 9.
-
de Chazal, E. McCarter, S. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. OUP, 2012. ISBN 9780194001786.
-
McCarthy, M. and O´Dell, F. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2008. ISBN 978 0 521 68939 7.
-
Paterson, K. Oxford Grammar for EAP. OUP, 2013. ISBN 978 0 19 432999 6.
-
Různí autoři. Literatura z oboru doporučená školitelem.
-
Swales, J. M., Feak, Ch. B. Academic Writing for Graduate Students. Ann Arbor, 2004. ISBN 0-472-08856-4.
|