Vyučující
|
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Samostudium odborné literatury doporučené školitelem v rozsahu min. 200 stran textu. - Příprava a přednes 3-4 prezentací přímo z oblasti studentova výzkumu (na základě přečtené literatury, příp. příprava pro prezentaci na konferenci). - Prezentace jsou hodnoceny ostatními studenty a vyučujícím, sleduje se pokrok. - Další aspekty komunikace (společenská konverzace) a aktivit v průběhu konference. - Prezentace výsledků výzkumu pro veřejnost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Absolvování kurzu CPTP1. Znalost angličtiny na úrovni C1. |
Absolvování kurzu CPTP1. Znalost angličtiny na úrovni C1. |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v oblasti své odbornosti. |
komunikovat v oblasti své odbornosti. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student popíše obecnou strukturu ústní prezentace vyjmenuje způsoby motivace publika na začátku prezentace a jejího silného zakončení charakterizuje rysy neverbální komunikace vyjmenuje základní možnosti reakcí na dotazy publika popíše zásady společenské konverzace v prostředí mezinárodních konferencí |
Student popíše obecnou strukturu ústní prezentace vyjmenuje způsoby motivace publika na začátku prezentace a jejího silného zakončení charakterizuje rysy neverbální komunikace vyjmenuje základní možnosti reakcí na dotazy publika popíše zásady společenské konverzace v prostředí mezinárodních konferencí |
Odborné dovednosti |
---|
Student používá odbornou literaturu (formální jazyk) a získané informace prezentuje ústně (neformální jazyk) aplikuje obecnou strukturu na vlastní prezentace používá prostředky pro získání pozornosti publika na začátku prezentace a zanechání silného dojmu na jejím konci využívá neverbálního jazyka pro ilustraci obsahu prezentace a udržení pozornosti publika reaguje odpovídajícím způsobem na dotazy z publika (dokáže vyřešit situaci) připraví ústní prezentaci na téma ze své odborné oblasti realizuje společenskou konverzaci (small talk) |
Student používá odbornou literaturu (formální jazyk) a získané informace prezentuje ústně (neformální jazyk) aplikuje obecnou strukturu na vlastní prezentace používá prostředky pro získání pozornosti publika na začátku prezentace a zanechání silného dojmu na jejím konci využívá neverbálního jazyka pro ilustraci obsahu prezentace a udržení pozornosti publika reaguje odpovídajícím způsobem na dotazy z publika (dokáže vyřešit situaci) připraví ústní prezentaci na téma ze své odborné oblasti realizuje společenskou konverzaci (small talk) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Carter, M. Designing Science Presentations. 2013. ISBN 978-0-12-385969-3.
-
Lengálová, Anežka. Communication skills for international conferences. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-508-3.
-
Reinhart, Susan. Giving Academic Presentations. Ann Arbor : Michigan University Press, 2002. ISBN 047208884X.
-
různí autoři. literatura z oboru doporučená školitelem.
-
různí autoři. učebnice anglické gramatiky a slovní zásoby.
|