Vyučující
|
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Formát a struktura vědeckého článku. Identifikace požadavků potenciálního vydavatele na strukturu a další rysy manuskriptu. Psaní jednotlivých částí odborného článku: - Metody a materiály - Výsledky (+diskuse) - Úvod - Závěr(y) - Abstrakt, klíčová slova - Název - Poděkování - Další náležitosti článku podle požadavků cílového časopisu - Editace kompletního článku - Proces a etika publikování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, E-learning
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student zná jazykové prostředky pro písemnou i ústní komunikaci ve svém oboru na úrovni B2+. Prerekvizitou je absolvování předmětu CPAW1. |
Student zná jazykové prostředky pro písemnou i ústní komunikaci ve svém oboru na úrovni B2+. Prerekvizitou je absolvování předmětu CPAW1. |
Odborné dovednosti |
---|
Student komunikuje v písemné i ústní formě ve svém oboru na úrovni B2+. |
Student komunikuje v písemné i ústní formě ve svém oboru na úrovni B2+. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student charakterizuje specifické rysy akademického písemného jazyka (technické lexikum a gramatika) vysvětlí odlišnosti spolehlivých a ostatních literárních zdrojů vyjmenuje zásady citací charakterizuje rozdíly mezi fakty a spekulacemi popíše zásady členění odborného článku pro publikaci ve své oblasti působení definuje účel, styl a jazykové prostředky jednotlivých částí odborného článku |
Student charakterizuje specifické rysy akademického písemného jazyka (technické lexikum a gramatika) vysvětlí odlišnosti spolehlivých a ostatních literárních zdrojů vyjmenuje zásady citací charakterizuje rozdíly mezi fakty a spekulacemi popíše zásady členění odborného článku pro publikaci ve své oblasti působení definuje účel, styl a jazykové prostředky jednotlivých částí odborného článku |
Odborné dovednosti |
---|
Student aplikuje specifické rysy akademického písemného jazyka ve vlastních textech vyhledá spolehlivé literární zdroje pro psaní vlastního článku přesně cituje literární zdroje aplikuje zásady vědeckého psaní na článek založený na vlastním výzkumu (technické lexikum, gramatika, styl) pod vedením vyučujícího (s přispěním školitele) napíše článek do mezinárodního odborného časopisu založený na vlastním výzkumu aplikuje požadavky vydavatele na členění a ostatní rysy při tvorbě odborného článku formuluje teze odborného článku popíše metody a procesy používané ve vlastním výzkumu posoudí data v tabulkách a grafech a vyvodí z nich závěry odliší přínos a limity vlastního výzkumu |
Student aplikuje specifické rysy akademického písemného jazyka ve vlastních textech vyhledá spolehlivé literární zdroje pro psaní vlastního článku přesně cituje literární zdroje aplikuje zásady vědeckého psaní na článek založený na vlastním výzkumu (technické lexikum, gramatika, styl) pod vedením vyučujícího (s přispěním školitele) napíše článek do mezinárodního odborného časopisu založený na vlastním výzkumu aplikuje požadavky vydavatele na členění a ostatní rysy při tvorbě odborného článku formuluje teze odborného článku popíše metody a procesy používané ve vlastním výzkumu posoudí data v tabulkách a grafech a vyvodí z nich závěry odliší přínos a limity vlastního výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
E-learning |
E-learning |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Esej |
Esej |
Rešerše |
Rešerše |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
Alley, M. The Craft of Scientific Writing. New York, 2018. ISBN 978-1-4419-8287-2.
-
Denys N. Wheatley. Scientific Writing and publishing. Cambridge, 2021. ISBN 9781108799805.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 9781730784163.
-
různí autoři. literatura z oboru doporučená školitelem.
-
různí autoři. učebnice anglické gramatiky a slovní zásoby.
-
Swales, John M., Feak, Christine B. Academic Writing for Graduate Students. Ann Arbor, 2012. ISBN 978-0-472-03475-8.
|