Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Raduga po novomu 1 - představování, přízvuk v ruštině, přízvučné a nepřízvučné slabiky - seznámení se základními pravidly, čtení, nácvik psaní písmen ruské azbuky, číslovky 1 - 10 - pozdravy, nácvik psaní písmen ruské azbuky, intonace tázacích a oznamovacích vět - omluva, poděkování, bydlení, věk, znalost jazyků, číslovky 11 - 20 - odlišnosti v pravopise v JČ a JR, nácvik psaní písmen ruské azbuky - časování sloves mluvit, znát, bydlet v přítomném čase, nácvik psaní písmen ruské azbuky, test - způsoby dorozumívání se, souhrnné opakování azbuky, podstatné jméno po číslovkách - 1. pád číslovek 30 - 90 a 100 - 900, osobní zájmena v 1. a 3. pádě - časování sloves být, studovat, dívat se, pohyblivý přízvuk u sloves - rodina, příbuzenstvo, studium - časování slovesa pracovat, téma práce, kdo kde pracuje, profese - 1. část - přivlastňovací zájmena v 1. pádě jednotného a množného čísla, pohyblivý přízvuk - časování sloves učit se něco, něčemu, opakování časování dosud probraných sloves - test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk |
identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk |
Odborné dovednosti |
---|
využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách |
využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student ovládl ruské lexikum v rozsahu vyučovaných témat. Jeho jazykové a řečové dovednosti odpovídají úrovni A1 Evropského referenčního rámce. |
Student ovládl ruské lexikum v rozsahu vyučovaných témat. Jeho jazykové a řečové dovednosti odpovídají úrovni A1 Evropského referenčního rámce. |
Vyučovací metody |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu I. Fraus Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
|