Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Skloňování podstatných jmen všech probraných typů v mn. č. - Nesklonná podstatná jména - Výjimky ve skloňování podstatných jmen - Podstatná jména životná a neživotná - Pohyblivé -o-/-e- u podstatných jmen - Výjimky v časování sloves - Předložkové vazby - Výslovnost předložkových spojení - Pohyblivý přízvuk podstatných jmen středního rodu - Intonace souvětí - Práce s rozšiřujícími texty - Evaluační test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládá se znalost jazyka na úrovni A2 - B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Předpokládá se znalost jazyka na úrovni A2 - B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
správné intonace slovesa s pohyblivým přízvukem slovesa se změnou kmenové souhlásky rozkazovací způsob rozvitá souvětí |
správné intonace slovesa s pohyblivým přízvukem slovesa se změnou kmenové souhlásky rozkazovací způsob rozvitá souvětí |
vysvětluje správnou intonaci určuje a identifikuje slovesa s pohyblivým přízvukem určuje slovesa se změnou kmenové souhlásky zařazuje v komunikaci rozkazovací způsob vyjadřuje se v rozvitých souvětích |
vysvětluje správnou intonaci určuje a identifikuje slovesa s pohyblivým přízvukem určuje slovesa se změnou kmenové souhlásky zařazuje v komunikaci rozkazovací způsob vyjadřuje se v rozvitých souvětích |
Odborné dovednosti |
---|
rozlišovat přízvučné a nepřízvučné slabiky používat správně intonaci pracovat s pohyblivým přízvukem užívat správně volené otázky i odpovědi používat rozvitá souvětí |
rozlišovat přízvučné a nepřízvučné slabiky používat správně intonaci pracovat s pohyblivým přízvukem užívat správně volené otázky i odpovědi používat rozvitá souvětí |
rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené otázky i odpovědi zařazuje v komunikaci rozvitá souvětí |
rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené otázky i odpovědi zařazuje v komunikaci rozvitá souvětí |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student se orientuje v systému ruské gramatiky, ve zvukové a grafické stránce jazyka. Dovede interpretovat nabyté vědomosti v běžné komunikaci při nakupování, orientaci ve městě, cestování na úrovni středně pokročilý - B1 - B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyk. |
Student se orientuje v systému ruské gramatiky, ve zvukové a grafické stránce jazyka. Dovede interpretovat nabyté vědomosti v běžné komunikaci při nakupování, orientaci ve městě, cestování na úrovni středně pokročilý - B1 - B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyk. |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Brčáková. Govorite po ruski.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
|