Předmět: Cizí jazyk ruština

« Zpět
Název předmětu Cizí jazyk ruština
Kód předmětu CJV/AJKR2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Ruština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zálešáková Magda, Mgr.
Obsah předmětu
- Řadové číslovky - Skloňování osobních zájmen (doplnění) - Minulý čas - Skloňování podstatných jmen (doplnění) - Slovesné vazby - Vyjádření vykání - Pohyblivý přízvuk u sloves - Pravopisné výjimky - Výslovnost párových tvrdých a měkkých souhlásek - Změny intonace otázek podle jejich smyslu - Test

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování
identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování
Odborné dovednosti
využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky
využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student umí hovořit o zájmové činnosti. Je schopný vyjádřit dojmy z divadelních, filmových a jiných uměleckých představení či pohovořit o studiu. Ovládá nejenom přítomný a budoucí čas, ale také čas minulý.
Student umí hovořit o zájmové činnosti. Je schopný vyjádřit dojmy z divadelních, filmových a jiných uměleckých představení či pohovořit o studiu. Ovládá nejenom přítomný a budoucí čas, ale také čas minulý.
Vyučovací metody
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Doporučená literatura
  • Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
  • Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2012. ISBN 978-80-7238-700-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr