Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- skloňování podstatných jmen - podstatná jména po číslovkách 2,3,4 - osobní zájmena v 1. - 4. p. - přivlastňovací zájmena v 1.p. jednotného a množného čísla - I . a II. časování sloves - časování sloves se změnou kmenové souhlásky - časování zvratných sloves - pohyblivý přízvuk u sloves - zápor u sloves - výslovnost zakončení zvratných sloves - intonace různých typů otázek - evaluace - písemný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikuje přízvučné a nepřízvučné slabiky identifikuje správnou intonaci oznamovacích i tázacích vět doplňuje pohyblivý přízvuk u sloves I. a II. třídy reprodukuje rozkazovací způsob cituje rozvitá souvětí na konkrétní témata Student komunikuje v ruském jazyce, ovládá základní slovní zásobu, orientuje se v jednoduchých textech na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokládá se znalost jazyka na úrovni střední školy. |
identifikuje přízvučné a nepřízvučné slabiky identifikuje správnou intonaci oznamovacích i tázacích vět doplňuje pohyblivý přízvuk u sloves I. a II. třídy reprodukuje rozkazovací způsob cituje rozvitá souvětí na konkrétní témata Student komunikuje v ruském jazyce, ovládá základní slovní zásobu, orientuje se v jednoduchých textech na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokládá se znalost jazyka na úrovni střední školy. |
Odborné dovednosti |
---|
používat azbuku v ústní i písemné komunikaci využívat ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů popsat známá témata vyjádřit souhlas a nesouhlas pomocí základní slovní zásoby |
používat azbuku v ústní i písemné komunikaci využívat ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů popsat známá témata vyjádřit souhlas a nesouhlas pomocí základní slovní zásoby |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student se orientuje v systému časování sloves I. a II. třídy v přítomném čase, chápe časování sloves se změnou kmenové souhlásky a sloves zvratných. Dokáže skloňovat podstatná jména a zájmena osobní ve vybraných pádech. Je schopný realizovat text či dialog na vybraná témata (rodina, pozvání do kina, divadla) na úrovni mírně pokročilý - A2- B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyk. |
Student se orientuje v systému časování sloves I. a II. třídy v přítomném čase, chápe časování sloves se změnou kmenové souhlásky a sloves zvratných. Dokáže skloňovat podstatná jména a zájmena osobní ve vybraných pádech. Je schopný realizovat text či dialog na vybraná témata (rodina, pozvání do kina, divadla) na úrovni mírně pokročilý - A2- B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyk. |
Vyučovací metody |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
Fozikoš Andrej. Reálie rusky mluvících zemí. Fraus Plzeň, 2002. ISBN 80-85784-76-9.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu I. Fraus Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
|