Vyučující
|
-
Atcheson Hana, Mgr.
-
Nemčoková Katarína, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Kritické čtení odborných textů a článků z odborných časopisů - Shrnutí konverzace - Shrnutí slyšeného projevu nebo přednášky - Psaní souhrnu na základě samostudia odborných textů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 54 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate až pre-advanced. |
Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate až pre-advanced. |
Výsledky učení |
---|
Minimálně na úrovni B2+ nebo výše v oblastech: - formálního členění článku v odborném impaktovaném časopisu - zásady pro formální členění shrnutí akademického textu a přednášky - gramatice pro akademický písemný a mluvený projev - slovní zásobě pro akademický písemný a mluvený projev |
Minimálně na úrovni B2+ nebo výše v oblastech: - formálního členění článku v odborném impaktovaném časopisu - zásady pro formální členění shrnutí akademického textu a přednášky - gramatice pro akademický písemný a mluvený projev - slovní zásobě pro akademický písemný a mluvený projev |
Odborné dovednosti |
---|
- analyzovat odborný text nebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí - rozpoznat v textu rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje - používat vhodné literární zdroje a správně je citovat - identifikovat a používat spojky a další jazykové nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
- analyzovat odborný text nebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí - rozpoznat v textu rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje - používat vhodné literární zdroje a správně je citovat - identifikovat a používat spojky a další jazykové nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Ústní zkouška |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. Oxon, 2011. ISBN 978-0415595810.
-
de Chazal, E. and McCarter, S. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Oxford, OUP, 2012. ISBN 9780194001786.
-
Swales, J.M. and Feak B. C. Academic Writing for Graduate Students. Michigan, 2004. ISBN 978088560.
|