Vyučující
|
-
Atcheson Hana, Mgr.
-
Nemčoková Katarína, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se naučí strukturovat výzkumný článek pomocí šablony IMRD. Na praktických příkladech se učí základy konstrukce jednotlivých částí článku při zachování dříve získaných znalostí o konstrukci odstavců. Získávají znalosti praktických lexikálních a větných struktur, které jsou vhodné pro tvorbu akademického textu, včetně citačního aparátu a seznamu citované literatury. V rámci předmětu se studenti učí za pomocí procesu vzájemné kritické revize ve skupině, kritiky a korektur.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Podmínkou pro zahájení předmětu je vstupní úroveň angličtiny minimálně upper-intermediate (B2) a úspěšné zakončení předmětů DEJA1 a DEJA2. |
Podmínkou pro zahájení předmětu je vstupní úroveň angličtiny minimálně upper-intermediate (B2) a úspěšné zakončení předmětů DEJA1 a DEJA2. |
Výsledky učení |
---|
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - formálního členění odborného článku určeného k publikaci v odborném impaktovaném časopisu - gramatice pro akademický písemný projev - slovní zásoby pro akademický písemný projev - slovní zásoby vhodné pro vzájemnou kritickou revizi ve skupině |
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - formálního členění odborného článku určeného k publikaci v odborném impaktovaném časopisu - gramatice pro akademický písemný projev - slovní zásoby pro akademický písemný projev - slovní zásoby vhodné pro vzájemnou kritickou revizi ve skupině |
Odborné dovednosti |
---|
Po absolvování předmětu je student schopen - formulovat v anglickém jazyce cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity - rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu - uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty - sestavit a strukturovat akademickou esej včetně úvodu, uvedení teze, podpůrných odstavců, závěru, citací v textu a seznamu citované literatury. |
Po absolvování předmětu je student schopen - formulovat v anglickém jazyce cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity - rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu - uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty - sestavit a strukturovat akademickou esej včetně úvodu, uvedení teze, podpůrných odstavců, závěru, citací v textu a seznamu citované literatury. |
Po absolvování předmětu student dokáže uplatnit ve svém vlastním textu formální členění výzkumného článku, uvědomuje si specifika textu v rámci své studijní disciplíny. |
Po absolvování předmětu student dokáže uplatnit ve svém vlastním textu formální členění výzkumného článku, uvědomuje si specifika textu v rámci své studijní disciplíny. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Esej |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. Oxon, 2011. ISBN 978-0415595810.
-
Swales, John M. and Chritine B. Feak. Academic Writing for Graduate Students. Michigan, 2012. ISBN 978-0472034758.
-
Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Research papers, Theses, and Dissertations. Chicago, 2018. ISBN 978-0226494425.
-
WESTON, Anthony. A Rulebook for Arguments, Fourth Edition. 2009. ISBN 9780872209541.
|