Předmět: Angličtina 4

« Zpět
Název předmětu Angličtina 4
Kód předmětu CJV/4AP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Atcheson Hana, Mgr.
Obsah předmětu
- Jazykové zásady pro sestavení strukturované prezentace - Zásady sestavení akademického posteru a jeho prezentace - Způsoby navození kontaktu s posluchači - Užití audiovizuálních pomůcek, dovednosti spojené se správným odkazováním na vizuální podporu - Techniky prezentování - Některé zásady řečnického projevu - Kladení otázek a odpovědi na otázky

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Analýza prezentace, Sebereflexe, Práce studentů ve dvojicích
  • Domácí příprava na výuku - 35 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
U tohoto předmětu se předpokládá, že receptivní i produktivní jazykové dovednosti studenta jsou nejméně na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
U tohoto předmětu se předpokládá, že receptivní i produktivní jazykové dovednosti studenta jsou nejméně na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
Minimálně na úrovni B2+ v oblastech: - správného členění a ústní prezentace akademického posteru - správného členění a ústní prezentace výsledků svého výzkumu na konferenci - volby a užití jazykových prostředků vhodných pro popis komplexních dat ve formě tabulek, grafů, soustavy rovnic, matematických modelů - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace
Minimálně na úrovni B2+ v oblastech: - správného členění a ústní prezentace akademického posteru - správného členění a ústní prezentace výsledků svého výzkumu na konferenci - volby a užití jazykových prostředků vhodných pro popis komplexních dat ve formě tabulek, grafů, soustavy rovnic, matematických modelů - volby vhodného jazykového registru a stylu vyjadřování v psaném a mluveném projevu pro akademické prezentace
Odborné dovednosti
- připravit a prezentovat akademický poster v anglickém jazyce minimálně na jazykové úrovni B2+, chápe specifika prezentace posteru a umí je aplikovat na konkrétní podmínky akademické konference - vymezit účel prezentace, analyzovat publikum, pro které je určena a používá registr a styl jazyka vhodný pro daný účel - rozlišit základní části prezentace a těchto poznatků využít při aktivní jazykové přípravě za pomoci vhodných řečových prostředků - podpořit mluvený projev neverbálními prostředky, tj. řečí těla a vizuálními pomůckami. V tomto kontextu chápe odlišnosti od komunikace verbální a umí ovládat technické prostředky běžně používané pro ústní prezentace (PowerPoint, dataprojektor, notebook). - využít svých odborných studijních znalostí při přípravě a přednesu efektivní strukturované prezentace o výsledcích svého výzkumu
- připravit a prezentovat akademický poster v anglickém jazyce minimálně na jazykové úrovni B2+, chápe specifika prezentace posteru a umí je aplikovat na konkrétní podmínky akademické konference - vymezit účel prezentace, analyzovat publikum, pro které je určena a používá registr a styl jazyka vhodný pro daný účel - rozlišit základní části prezentace a těchto poznatků využít při aktivní jazykové přípravě za pomoci vhodných řečových prostředků - podpořit mluvený projev neverbálními prostředky, tj. řečí těla a vizuálními pomůckami. V tomto kontextu chápe odlišnosti od komunikace verbální a umí ovládat technické prostředky běžně používané pro ústní prezentace (PowerPoint, dataprojektor, notebook). - využít svých odborných studijních znalostí při přípravě a přednesu efektivní strukturované prezentace o výsledcích svého výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Sebereflexe
Práce studentů ve dvojicích
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Sebereflexe
Práce studentů ve dvojicích
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Doporučená literatura
  • Comfort, J. Effective Presentations. OUP, 2009. ISBN 9780194570657.
  • Cottrell, S. Critical Thinking Skills. McMillan Plt., 2011. ISBN 978-0230285293.
  • Emmerson, P. Business Builder, Module 7. Macmillan Education, 2006. ISBN 9780333990964.
  • Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan Publishers, Ltd., 2002. ISBN 9780333754924.
  • Inch, E. and K. H. Tudor. Critical Thinking and Communication. Harlow: Paerson Edu., 2015. ISBN 978-1292058825.
  • Powell, M. Presenting in English. LTP Business, 1997. ISBN 9781899396306.
  • Rogers, L. and D. Willoughby. Numbers: Data and Statistics for Non-specialists.. London: Harper Collins, 2013. ISBN 978-0007507153.
  • Williams, E. J. Presentations in English. Macmillan Publishers Ltd., 2008. ISBN 9780230028784.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr