Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Příprava na prezentaci - Struktura prezentace - Mluvená a psaná forma jazyka - Sběr dat - selektování informací - Osvojování slovní zásoby typické pro efektní prezentace - Vizualizace - Verbální a neverbální komunikace - Řeč těla - Rozvíjení komunikativních dovedností - Vyrovnání se se stresem - Týmové hodnocení ústních prezentací - Konstruktivní zpětná vazba - Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
V tomto předmětu se předpokládá znalost angličtiny na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
V tomto předmětu se předpokládá znalost angličtiny na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace |
orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace |
návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace |
návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace |
definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných |
definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných |
stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy |
stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy |
použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu |
použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu |
orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content |
orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content |
design when creating a professional presentation |
design when creating a professional presentation |
define errors in presentation |
define errors in presentation |
determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form |
determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form |
utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation |
utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation |
Odborné dovednosti |
---|
zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci |
zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci |
použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace |
použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace |
připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek |
připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek |
řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika |
řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika |
pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch |
pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch |
actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation |
actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation |
use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation |
use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation |
prepare and respond to asking closing questions |
prepare and respond to asking closing questions |
dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops |
dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops |
work with stress and use it to your advantage |
work with stress and use it to your advantage |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza prezentace |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Emmerson,P. Business Grammar Builder. Macmillan Publishers Limited, 2002. ISBN 0 333 75492 1.
-
Gregory,H. Public Speaking for College and Career. 2009. ISBN 978-0-07-338516-7.
-
Hughes, John and Mallett, Andrew. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476836-8.
-
Templeton,M. Public Speaking and Presentations Demystified. 2010. ISBN 13:978-0-07-16012.
-
Williams, E. Presentations in English. Macmillan Publishers Limited, 2008. ISBN 978-0-230-02876-0.
|