Předmět: Business English

« Zpět
Název předmětu Business English
Kód předmětu CJV/1BUEN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Drápala Igor, Mgr.
Obsah předmětu
- Strategie budování vztahu s kolegou nebo klientem - Techniky pro budování vztahu s kolegou nebo klientem - Identifikace potenciálních kulturních odlišností - Navazování kontaktů - Malá společenská konverzace - Využití telefonu v obchodní komunikaci - Řešení problémů a stížností prostřednictvím telefonu - Emailová korespondence - Formální email - Neutrální email - Neformální email - Formát zkoušky Business English Certificate Vantage - Prezentace - Test

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 44 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
V tomto předmětu se předpokládá znalost obchodní angličtiny na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
V tomto předmětu se předpokládá znalost obchodní angličtiny na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem
vedení a důležitosti nezávazné společenské konverzace v obchodním prostředí porozumění obchodní terminologii v ústní, čtené, psané a poslechové formě přípravy a vedení obchodního telefonátu definovat nové trendy ve svém oboru použití nonverbálních aspektů komunikace při jednání s klientem
používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě rozumí článkům s obchodní terminologií používá základní a pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům
Orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných stanovit vhodné rozložení částí prezentace a adekvátní formy použití jednotlivých frází pro koherentní přednes
Orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných stanovit vhodné rozložení částí prezentace a adekvátní formy použití jednotlivých frází pro koherentní přednes
používá anglický jazyk v ústní i písemné podobě rozumí článkům s obchodní terminologií používá základní a pokročilou gramatiku je schopen porozumět složitějším poslechům
knows the importance of casual social conversation in a business environment
knows the importance of casual social conversation in a business environment
understands business terminology in oral, reading, writing and listening form
understands business terminology in oral, reading, writing and listening form
can prepare and make a business call
can prepare and make a business call
define new trends in student´s field
define new trends in student´s field
knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client
knows the importance of non-verbal aspects of communication when dealing with a client
Odborné dovednosti
vytváření kontaktů a vztahů na pracovišti i mimo něj přípravy a přednesu profesionální prezentace orientace se v kulturních odlišnostech v obchodním světě používat těžší gramatické struktury v praxi předjímat potenciální nedorozumění pramenící z odlišné kultury
vytváření kontaktů a vztahů na pracovišti i mimo něj přípravy a přednesu profesionální prezentace orientace se v kulturních odlišnostech v obchodním světě používat těžší gramatické struktury v praxi předjímat potenciální nedorozumění pramenící z odlišné kultury
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Aspinall, Tricia. TEST YOUR BUSINESS VOCABULARY IN USE, CUP, 2003.
  • Cambridge University Press. CAMBRIDGE ENGLISH BUSINESS VANTAGE 5, Business English Certificate, Cambridge University Press, 2012. ISBN 978 0 19 476836 8.
  • Emmerson, Paul. BUSINESS GRAMMAR BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2010.
  • Emmerson, Paul. BUSINESS VOCABULARY BUILDER Intermediate to Upper-intermediate, Macmillan, 2009.
  • Emmerson, Paul. Email English 2nd Edition. Macmillan, 2013.
  • Emmerson, Paul. Networking in English. Macmillan, 2010.
  • Mascull, Bill. BUSINESS VOCABULARY IN USE Intermediate, CUP, 2010.
  • Murphy, Raymond. ENGLISH GRAMMAR IN USE, CUP, 2012.
  • Powell, Mark. IN COMPANY Intermediate, Macmillan, 2009.
  • Powell, Mark. IN COMPANY 3.0 Upper-intermediate, Macmillan, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr