Předmět: Angličtina v cestovním ruchu

« Zpět
Název předmětu Angličtina v cestovním ruchu
Kód předmětu CJV/1ACR1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Drápala Igor, Mgr.
Obsah předmětu
- Kariéra v turismu - Destinace - Zařízení hotelu - Průvodci - Jednání s hosty - Cestovní kanceláře a agentury - Rezervace hotelů - Památky - Stravování v restauraci - Tradice - Speciální zájmové prohlídky - Gramatika - Test

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
V tomto předmětu se předpokládá znalost angličtiny na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
V tomto předmětu se předpokládá znalost angličtiny na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
popsat základní členění pracovních pozic dle segmentů v hotelnictví a turismu
popsat základní členění pracovních pozic dle segmentů v hotelnictví a turismu
komplexně vysvětli jednotlivé pozice v hotelnictví a turismu, jejich agendu a dovednosti pro ně nezbytné
komplexně vysvětli jednotlivé pozice v hotelnictví a turismu, jejich agendu a dovednosti pro ně nezbytné
charakterizovat hlavní rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou
charakterizovat hlavní rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou
definovat poslední trendy v turismu
definovat poslední trendy v turismu
stanovit vhodnou strategii při zvládání komunikace s hosty v hotelu
stanovit vhodnou strategii při zvládání komunikace s hosty v hotelu
describe the basic breakdown of job positions according to segments in the hotel and tourism industry
describe the basic breakdown of job positions according to segments in the hotel and tourism industry
comprehensively explain the individual positions in the hotel and tourism industry, their agenda and the necessary skills
comprehensively explain the individual positions in the hotel and tourism industry, their agenda and the necessary skills
characterize the main differences between a retail travel agency and a wholesale travel agency
characterize the main differences between a retail travel agency and a wholesale travel agency
define the latest trends in tourism
define the latest trends in tourism
establish a suitable strategy for managing communication with guests in the hotel
establish a suitable strategy for managing communication with guests in the hotel
Odborné dovednosti
provést kompletaci zájezdového balíčku s dílčími částmi (ubytování, doprava, pojištění atd.)
provést kompletaci zájezdového balíčku s dílčími částmi (ubytování, doprava, pojištění atd.)
reagovat adekvátně na požadavky hostů na recepci
reagovat adekvátně na požadavky hostů na recepci
řešit problémové situace na recepci
řešit problémové situace na recepci
provést porovnání a stanovit výhodnost při hledání letenek v online prostředí
provést porovnání a stanovit výhodnost při hledání letenek v online prostředí
dokázat popsat turisticky zajímavé místa v České Republice a v zahraničí
dokázat popsat turisticky zajímavé místa v České Republice a v zahraničí
complete the tour package with sub-parts (accommodation, transport, insurance, etc.)
complete the tour package with sub-parts (accommodation, transport, insurance, etc.)
respond adequately to guests' requests at the reception
respond adequately to guests' requests at the reception
solve problem situations with guests at the reception
solve problem situations with guests at the reception
compare and determine the best value when searching for airline tickets online
compare and determine the best value when searching for airline tickets online
be able to describe places of tourist interest in the Czech Republic and abroad
be able to describe places of tourist interest in the Czech Republic and abroad
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Peter Strutt. English for International Tourism - Student´s book. England, 2015. ISBN 978-1-4479-2383-1.
  • Strutt, P. English for International Tourism-Workbook. Longman, 2009. ISBN 978-0-582-47984-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr