Vyučující
|
-
Vařacha Pavel, Ing. Bc. Ph.D.
-
Navrátil Petr, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Data, informace, znalosti. - Hardware osobního počítače. - Operační systém. - Software osobního počítače. - Internetový prohlížeč a jeho bezpečnost. - Kancelářské systémy (MS Office, Open Office). - Multimédia. - Informační systémy ve veřejné správě. - Informační systémy ve zdravotnictví. - Kybernetická bezpečnost a ochrana osobních údajů. - Mobilní technologie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti z oblasti informačních a komunikačních technologií. |
Základní znalosti z oblasti informačních a komunikačních technologií. |
Výsledky učení |
---|
Student/ka: má znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci; dokáže rozumět bezpečnostní struktuře podniku a získá znalosti o této struktuře v takové úrovni, aby do ní mohl aktivně a konstruktivně vstupovat; umí používat běžné bezpečnostní technologie. |
Student/ka: má znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci; dokáže rozumět bezpečnostní struktuře podniku a získá znalosti o této struktuře v takové úrovni, aby do ní mohl aktivně a konstruktivně vstupovat; umí používat běžné bezpečnostní technologie. |
Orientuje se v základních pojmech informačních a komunikačních technologiích Získá znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci Získá klíčové kompetence pro tvorbu dokumentů (seminární práce, kvalifikační práce) v prostředí MS Office Získá informace o textovém editoru (MS Word) Získá informace o tabulkovém editoru (MS Excel) Získá informace o software pro tvorbu prezentací (MS PowerPoint) |
Orientuje se v základních pojmech informačních a komunikačních technologiích Získá znalosti o bezpečnostních rizicích při práci s informacemi a jejich eliminaci Získá klíčové kompetence pro tvorbu dokumentů (seminární práce, kvalifikační práce) v prostředí MS Office Získá informace o textovém editoru (MS Word) Získá informace o tabulkovém editoru (MS Excel) Získá informace o software pro tvorbu prezentací (MS PowerPoint) |
The student will acquire knowledge of the basic concepts of information and communication technologies |
The student will acquire knowledge of the basic concepts of information and communication technologies |
The student will acquire key competencies for creating documents (seminar work, qualification work) in the MS Office environment |
The student will acquire key competencies for creating documents (seminar work, qualification work) in the MS Office environment |
The student will acquire knowledge of the text editor (MS Word) |
The student will acquire knowledge of the text editor (MS Word) |
The student will get information about the spreadsheet editor (MS Excel) |
The student will get information about the spreadsheet editor (MS Excel) |
The student will get information about software for creating presentations (MS PowerPoint) |
The student will get information about software for creating presentations (MS PowerPoint) |
Odborné dovednosti |
---|
Vyhledává na internetu informace klíčové pro studium svého oboru a další rozšiřovaní svých odborných kompetencí Používá platformy pro sdílení dokumentů Používá pokročilé postupy formátování dokumentů - styly, citace, interaktivní obsah, provázané odkazy, aj. Používá platformy pro sdílení dokumentů Pracuje s tabulkovým editorem v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru - jednoduché tabulky a grafy, základní vzorce Pracuje se software pro tvorbu prezentací v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru |
Vyhledává na internetu informace klíčové pro studium svého oboru a další rozšiřovaní svých odborných kompetencí Používá platformy pro sdílení dokumentů Používá pokročilé postupy formátování dokumentů - styly, citace, interaktivní obsah, provázané odkazy, aj. Používá platformy pro sdílení dokumentů Pracuje s tabulkovým editorem v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru - jednoduché tabulky a grafy, základní vzorce Pracuje se software pro tvorbu prezentací v rozsahu nezbytném pro studium daného oboru |
The student searches the Internet for information key to studying his field and further expanding his professional competences |
The student searches the Internet for information key to studying his field and further expanding his professional competences |
The student uses advanced procedures for formatting documents - styles, citations, interactive content, linked links, etc. |
The student uses advanced procedures for formatting documents - styles, citations, interactive content, linked links, etc. |
The student uses document sharing platforms |
The student uses document sharing platforms |
The student works with a table editor to the extent necessary for the study of the given field - simple tables and graphs, basic formulas |
The student works with a table editor to the extent necessary for the study of the given field - simple tables and graphs, basic formulas |
The student works with software for creating presentations to the extent necessary for the study of the given field |
The student works with software for creating presentations to the extent necessary for the study of the given field |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
BROOKSHEAR, J. G., SMITH, D. T., BRYLOW, D. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.
-
JAŠEK, R., DOLEJŠOVÁ, M., ROSMAN, P. Informační technologie ve veřejné správě. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007.
-
JAŠEK, R. et al. Informatika pro ekonomy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007.
-
JAŠEK, R., ROSMAN, P. Vybrané kapitoly z informačních technologií. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006.
-
JAŠEK, R. Využití informačních a komunikačních technologií pro komunikaci s imobilním pacientem. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011.
|