Předmět: Pedagogická praxe s reflexí 3 - souvislá

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe s reflexí 3 - souvislá
Kód předmětu AURP/AP9P3
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vojtěšek Jiří, doc. Ing. Ph.D.
  • Švec Vlastimil, prof. PhDr. CSc.
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
1. Teoretická příprava na praxi ve škole. 2. Studium Rámcových vzdělávacích programů na základních a středních školách. 3. Absolvování praxe v podobě výuky pod dohledem pedagoga. 4. Studium dokumentace školy a vzdělávacího procesu po domluvě s vedením školy. 5. Seznámení se s organizační strukturou v rámci praxe. 6. Vypracování portfolia v podobě záznamů z realizovaných hodin, přípravy na vlastní realizovanou vyučovací hodinu, celkového zhodnocení proběhlé praxe. 7. Prezentování výsledků praxe před vyučujícím.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Exkurze - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 76 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 90 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu
popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu
identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy
identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy
teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole
teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole
Odborné dovednosti
připraví se na výuku vybrané statě předmětu na základní nebo střední škole
připraví se na výuku vybrané statě předmětu na základní nebo střední škole
realizuje souvislou praxi formou pod dohledem zkušenějšího pedagoga
realizuje souvislou praxi formou pod dohledem zkušenějšího pedagoga
sestaví záznam z realizované praxe
sestaví záznam z realizované praxe
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Demonstrace
Demonstrace
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Demonstrace
Demonstrace
Přednášení
Přednášení
Doporučená literatura
  • Dytrtová, Radmila. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
  • KRYKORKOVÁ, H., VÁŇOVÁ, R. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
  • MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
  • Petty, G. Praha. Moderní vyučování. 1996.
  • PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr