Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do didaktiky odborných předmětů. (Didaktika jako vědní disciplína, didaktika a vztah k pedagogice, všeobecná, oborová a předmětová didaktika) 2. Proces a kvalita výuky odborných předmětů - (dělení obsahové stránky odborných předmětů v informatice, diskuse nad tematickými celky) 3. Analýza obsahu informatiky z pohledu odbornosti předmětu 4. Cíle odborného vzdělávání 5. Obsah odborného vzdělávání 6. Didaktické principy ve výuce odborných předmětů informatiky 7. Metody výuky odborných předmětů 8. Forma výuky odborných předmětů 9. Diagnostika a zjišťování kvality výuky odborných předmětů 10. Prostředky a pomůcky pri výuce odborných předmětů 11. Plánování připrava vyucovací hodiny 12. Role učitele při výuce odborných předmětů 13. Trendy a inovace při výuce odborných předmětů 14. Diskuse a reflexe k praxím a k didaktice odborných předmětů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat obecnou, oborovou a předmetovou didaktiku |
popsat obecnou, oborovou a předmetovou didaktiku |
pospat kvalitu výuky odborných předmětů v rámci informatiky |
pospat kvalitu výuky odborných předmětů v rámci informatiky |
charakterizovat obsah informatiky z pohledu odborných předmětu |
charakterizovat obsah informatiky z pohledu odborných předmětu |
vysvetliť kompetenčný rámec učitele informatiky |
vysvetliť kompetenčný rámec učitele informatiky |
porozumět cíli výuky odborných předmětů ve výuce informatiky |
porozumět cíli výuky odborných předmětů ve výuce informatiky |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovať obsah odborných přemdětů so zameraním na informatiku |
analyzovať obsah odborných přemdětů so zameraním na informatiku |
vyhodnotit správnost postupů z pohledu didaktiky ve vyučování odborných předmětů |
vyhodnotit správnost postupů z pohledu didaktiky ve vyučování odborných předmětů |
navrhnout správný didaktický postup výuky odborných předmětů |
navrhnout správný didaktický postup výuky odborných předmětů |
vyhodnotit a reflektovat na potřeby žáků při výuce odborných předmětů |
vyhodnotit a reflektovat na potřeby žáků při výuce odborných předmětů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido,, 2003.
-
Průcha. Přehled pedagogiky. 2009.
-
Skalková, J. Obecná didaktika.. Praha: Grada, 2007.
|