|
Vyučující
|
-
Vojtěšek Jiří, doc. Ing. Ph.D.
-
Švec Vlastimil, prof. PhDr. CSc.
-
Obonya Juraj, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretická příprava na praxi ve škole. 2. Studium Rámcových vzdělávacích programů na základních a středních školách. 3. Absolvování praxe v podobě náslechových hodin a praktického výstupu. 4. Studium dokumentace školy a vzdělávacího procesu po domluvě s vedením školy. 5. Seznámení se s organizační strukturou v rámci praxe. 6. Pozorování interakce učitel - žáci ve vyučovacích hodinách různých učitelů. 7. Vypracování portfolia v podobě záznamů z náslechových hodin, přípravy na vlastní realizovanou vyučovací hodinu, celkového zhodnocení proběhlé praxe.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Exkurze
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu |
| popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu |
| identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy |
| identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy |
| teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole |
| teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede realizovat náslechové sledování interakce učitel-žák |
| dovede realizovat náslechové sledování interakce učitel-žák |
| realizuje odbornou praxi formou náslechů v hodině |
| realizuje odbornou praxi formou náslechů v hodině |
| sestaví záznam z náslechové hodiny |
| sestaví záznam z náslechové hodiny |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Pozorování |
| Pozorování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Pozorování |
| Pozorování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Hospitace |
| Hospitace |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
|
Doporučená literatura
|
-
Dytrtová, Radmila. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
KRYKORKOVÁ, H., VÁŇOVÁ, R. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
-
Petty, G. Praha. Moderní vyučování. 1996.
-
PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.
|