|
Vyučující
|
-
Šilhavý Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Prokopová Zdenka, doc. Ing. CSc.
-
Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Volba tématu projektu, seznámení se zásadami vypracování, sestavení týmu. - Definování projektového cíle, studie proveditelnosti. - Volba vývojové metodiky. - Sběr požadavků. - Analýza požadavků. - Sestavení modelu případů užití. - Sestavení časového plánu, metody odhadování rozsahu a úsilí projektu. - Návrh architektury řešení. Sestavení plánu sestavení. - Návrh uživatelského rozhraní, vývoj prototypu. - Vývoj a vývojové konzultace projektu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Týmová práce
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. |
| Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. |
| Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. |
| Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. |
| Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. |
| Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. |
| Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. |
| Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. |
| Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. |
| Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. |
| Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. |
| Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. |
| Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
| Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů. |
| Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů. |
| Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů. |
| Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů. |
| Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky. |
| Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky. |
| Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství. |
| Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství. |
| Schopnost pracovat v týmovém projektu. |
| Schopnost pracovat v týmovém projektu. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Laborování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Týmová práce |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Laborování |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Kolokvium |
| Kolokvium |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
Elektronické studijní opory.
-
Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O'Reilly, 2005.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O'Reilly, 2006.
|