Vyučující
|
-
Šilhavý Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Prokopová Zdenka, doc. Ing. CSc.
-
Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Volba tématu projektu, seznámení se zásadami vypracování, sestavení týmu. - Definování projektového cíle, studie proveditelnosti. - Volba vývojové metodiky. - Sběr požadavků. - Analýza požadavků. - Sestavení modelu případů užití. - Sestavení časového plánu, metody odhadování rozsahu a úsilí projektu. - Návrh architektury řešení. Sestavení plánu sestavení. - Návrh uživatelského rozhraní, vývoj prototypu. - Vývoj a vývojové konzultace projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Týmová práce
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. |
Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. |
Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. |
Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. |
Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. |
Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. |
Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. |
Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. |
Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. |
Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. |
Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. |
Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. |
Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
Odborné dovednosti |
---|
Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů. |
Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů. |
Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů. |
Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů. |
Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky. |
Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky. |
Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství. |
Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství. |
Schopnost pracovat v týmovém projektu. |
Schopnost pracovat v týmovém projektu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Laborování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Demonstrace |
Demonstrace |
Laborování |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Kolokvium |
Kolokvium |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Doporučená literatura
|
-
Elektronické studijní opory.
-
Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O'Reilly, 2005.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O'Reilly, 2006.
|