Předmět: Public Relations

« Zpět
Název předmětu Public Relations
Kód předmětu AUPKS/AP5PR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dolínková Olga, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
  • Gamalová Kamila, Mgr. MBA
Obsah předmětu
Media relations, budování vztahů s médii, práce s médii, mediální analýza - PR v interní komunikaci, využití nástrojů PR pro plnění interních komunikačních cílů, PR v externí komunikaci, formy PR pro dosažení strategických cílů organizace - Budování image, corporate identity, organizační kultura, vliv těchto forem na vnímání organizace, Event marketing, využití eventů pro konkurenceschopnost organizace - Řízení krizové komunikace, modely řešení a způsoby efektivní komunikace - Sponzoring, jeho vliv na image organizace, způsoby fundraisingu, modely komunikace v oblasti fundraisingu.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
Pro absolvování předmětu nejsou požadovány specifické předpoklady.
Pro absolvování předmětu nejsou požadovány specifické předpoklady.
Výsledky učení
Popsat PR v interní komunikaci a využití nástrojů PR pro plnění interních komunikačních cílů.
Popsat PR v interní komunikaci a využití nástrojů PR pro plnění interních komunikačních cílů.
Definovat cíle a cílové skupiny PR.
Definovat cíle a cílové skupiny PR.
Vysvětlit základy řízení krizové komunikace.
Vysvětlit základy řízení krizové komunikace.
Vysvětlit principy budování image.
Vysvětlit principy budování image.
Popsat základy corporate identity.
Popsat základy corporate identity.
Odborné dovednosti
Analyzovat cíle PR aktivit.
Analyzovat cíle PR aktivit.
Vytvářet PR strategii.
Vytvářet PR strategii.
Plánovat PR komunikaci.
Plánovat PR komunikaci.
Vyhodnocovat dopad těchto činností.
Vyhodnocovat dopad těchto činností.
Využít prostředky tvorby corporate identity.
Využít prostředky tvorby corporate identity.
Doporučená literatura
  • Aaker, D. A. Brand Building. Computer Press, 2003.
  • BANYÁR, M. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu.. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
  • Ian Brooks. Firemní kultura. Computer press. ISBN 80-7226-763-9.
  • Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press. ISBN 80-85943-66-2.
  • SVOBODA, V. Public relations. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-86419-10-X.
  • Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.
  • Vysekalová, J. Psychologie spotřebitele. Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
  • Vysekalová, J. Psychologie v marketingových komunikacích. MOSPRA Brno. 1997.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr