Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Fafílek Michael, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Pojem a definice marketingu 2. Vývojové fáze marketingu (marketing 3.0, marketing 4.0) 3. Strategické plánování a marketingový proces 4. Chování spotřebitele a segmentační přístupy 5. Marketingové prostředí, marketingové plánování, marketingové analýzy 6. Produkt a produktové strategie; distribuce a distribuční proces 7. Cena a cenové strategie. Integrovaná marketingová komunikace, on-line marketing. 8. Úloha marketingového výzkumu pro rozhodování ve firmě. Humánní stránka marketingového výzkumu 9. Informační systémy pro marketingový výzkum. On-line zdroje. 10. Návrh projektu marketingového výzkumu. 11. Postupné kroky tvorby výzkumného projektu. 12. Definování problému výzkumu. Kvalitativní a kvantitativní analýza. Sekundární a primární zdroje dat. 13. Dotazník. Analýza dat. Prezentace výsledků výzkumu. 14. Řízení vztahu se zákazníky. Branding.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 31 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti v rozsahu předmětu Základy podnikové ekonomiky |
Znalosti v rozsahu předmětu Základy podnikové ekonomiky |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu |
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu |
využívat efektivně marketingový informační systém |
využívat efektivně marketingový informační systém |
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
to explain and use marketing terminology |
to explain and use marketing terminology |
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
to use the marketing information system effectively |
to use the marketing information system effectively |
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
efektivně využívat marketingový informační systém |
efektivně využívat marketingový informační systém |
to propose methods and techniques of marketing research |
to propose methods and techniques of marketing research |
to compile a consumer survey questionnaire |
to compile a consumer survey questionnaire |
to assess when to use qualitative and quantitative research |
to assess when to use qualitative and quantitative research |
to suggest how to solve problems between managers and researchers |
to suggest how to solve problems between managers and researchers |
to use the marketing information system effectively |
to use the marketing information system effectively |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
-
KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
KOTLER, P.,KELLER, K. I. Marketing management. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
SOLOMON, M. R., MARSHALL, G. W., STUARD, E.W. Marketing. Brno, 2006. ISBN 80-25-1273-X.
|