Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu AUPKS/AP3MK
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
  • Fafílek Michael, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Pojem a definice marketingu 2. Vývojové fáze marketingu (marketing 3.0, marketing 4.0) 3. Strategické plánování a marketingový proces 4. Chování spotřebitele a segmentační přístupy 5. Marketingové prostředí, marketingové plánování, marketingové analýzy 6. Produkt a produktové strategie; distribuce a distribuční proces 7. Cena a cenové strategie. Integrovaná marketingová komunikace, on-line marketing. 8. Úloha marketingového výzkumu pro rozhodování ve firmě. Humánní stránka marketingového výzkumu 9. Informační systémy pro marketingový výzkum. On-line zdroje. 10. Návrh projektu marketingového výzkumu. 11. Postupné kroky tvorby výzkumného projektu. 12. Definování problému výzkumu. Kvalitativní a kvantitativní analýza. Sekundární a primární zdroje dat. 13. Dotazník. Analýza dat. Prezentace výsledků výzkumu. 14. Řízení vztahu se zákazníky. Branding.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 31 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti v rozsahu předmětu Základy podnikové ekonomiky
Znalosti v rozsahu předmětu Základy podnikové ekonomiky
Výsledky učení
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu
využívat efektivně marketingový informační systém
využívat efektivně marketingový informační systém
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
to explain and use marketing terminology
to explain and use marketing terminology
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
Odborné dovednosti
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
efektivně využívat marketingový informační systém
efektivně využívat marketingový informační systém
to propose methods and techniques of marketing research
to propose methods and techniques of marketing research
to compile a consumer survey questionnaire
to compile a consumer survey questionnaire
to assess when to use qualitative and quantitative research
to assess when to use qualitative and quantitative research
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
  • KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOTLER, P.,KELLER, K. I. Marketing management. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • SOLOMON, M. R., MARSHALL, G. W., STUARD, E.W. Marketing. Brno, 2006. ISBN 80-25-1273-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr