Předmět: Počítačová grafika II

« Zpět
Název předmětu Počítačová grafika II
Kód předmětu AUPKS/AP3G2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pokorný Pavel, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Úvodní informace o předmětu - přehled výuky, požadavky k zápočtu a doporučená literatura - Popis renderovacího procesu a jeho dílčích částí - Seznámení s 3D programem Blender - popis prostředí a základní práce. - Vkládání jednoduchých 3D objektů a základní práce s nimi. Výběrové nástroje. - Mesh objekty - objektový a editační režim, editační příkazy a transformace. - Pokročilé nástroje pro práci s mesh objekty. - Modifikátory a deformace mesh objektů. - Práce s dalšími typy 3D objektů - křivky, plochy, meta objekty a 3D texty - Světelné zdroje a osvětlení scény - Materiálová nastavení 3D objektů - Textury a práce s nimi. - Práce s kamerou. Pokročilé nastavení renderování. - Tvorba jednoduchých a pokročilých animací. - Zápočtový týden - písemná práce a hodnocení projektů.

Studijní aktivity a metody výuky
Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti 2D počítačové grafiky.
Znalosti 2D počítačové grafiky.
Výsledky učení
charakterizovat základní typy reprezentací grafických objektů v prostoru
charakterizovat základní typy reprezentací grafických objektů v prostoru
rozeznat nejvhodnější způsob reprezentace pro jednotlivé objekty
rozeznat nejvhodnější způsob reprezentace pro jednotlivé objekty
porovnat různé způsoby promítání
porovnat různé způsoby promítání
popsat základní lokální a globální techniky 3D zobrazování
popsat základní lokální a globální techniky 3D zobrazování
rozpoznat správné nasvícení 3D scény
rozpoznat správné nasvícení 3D scény
Odborné dovednosti
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu
používat základní a pokročilé modelovací techniky
používat základní a pokročilé modelovací techniky
aplikovat materiálové vlastnosti a textury
aplikovat materiálové vlastnosti a textury
používat kameru a světelné zdroje ve 3D scéně
používat kameru a světelné zdroje ve 3D scéně
renderovat jednoduché i složitější 3D scény
renderovat jednoduché i složitější 3D scény
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: Computer Modeling & animation. 2018. ISBN 138081918.
  • HUGHES, John F. Computer Graphics: Principles and Practice. New Jersey, 2014. ISBN 0321399528.
  • POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. Praha : BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-244-2.
  • ŽÁRA, Jiří, BENEŠ, Bedřich, FELKEL, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr