Vyučující
|
-
Pokorný Pavel, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvodní informace o předmětu - přehled výuky, požadavky k zápočtu a doporučená literatura - Popis renderovacího procesu a jeho dílčích částí - Seznámení s 3D programem Blender - popis prostředí a základní práce. - Vkládání jednoduchých 3D objektů a základní práce s nimi. Výběrové nástroje. - Mesh objekty - objektový a editační režim, editační příkazy a transformace. - Pokročilé nástroje pro práci s mesh objekty. - Modifikátory a deformace mesh objektů. - Práce s dalšími typy 3D objektů - křivky, plochy, meta objekty a 3D texty - Světelné zdroje a osvětlení scény - Materiálová nastavení 3D objektů - Textury a práce s nimi. - Práce s kamerou. Pokročilé nastavení renderování. - Tvorba jednoduchých a pokročilých animací. - Zápočtový týden - písemná práce a hodnocení projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti 2D počítačové grafiky. |
Znalosti 2D počítačové grafiky. |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat základní typy reprezentací grafických objektů v prostoru |
charakterizovat základní typy reprezentací grafických objektů v prostoru |
rozeznat nejvhodnější způsob reprezentace pro jednotlivé objekty |
rozeznat nejvhodnější způsob reprezentace pro jednotlivé objekty |
porovnat různé způsoby promítání |
porovnat různé způsoby promítání |
popsat základní lokální a globální techniky 3D zobrazování |
popsat základní lokální a globální techniky 3D zobrazování |
rozpoznat správné nasvícení 3D scény |
rozpoznat správné nasvícení 3D scény |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
používat základní a pokročilé modelovací techniky |
používat základní a pokročilé modelovací techniky |
aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
používat kameru a světelné zdroje ve 3D scéně |
používat kameru a světelné zdroje ve 3D scéně |
renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: Computer Modeling & animation. 2018. ISBN 138081918.
-
HUGHES, John F. Computer Graphics: Principles and Practice. New Jersey, 2014. ISBN 0321399528.
-
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. Praha : BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-244-2.
-
ŽÁRA, Jiří, BENEŠ, Bedřich, FELKEL, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
|