Vyučující
|
-
Rygl Tomáš, Ing.
-
Dolínková Olga, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie komunikace. Naslouchání, přizpůsobování, komunikační styly, verbální komunikace, rétorika, řeč těla. Základy asertivity. Kritika - typy kritiky, zpětná vazba. Konflikt, chování v konfliktu. Prezentační dovednosti - příprava,realizace. Profesionální chování. Vliv image jedince na image organizace. Vyjednávání, argumentace, diskuze. Porady. Jednání s problémovými jedinci. Kreativita význam, bariéry, proces, rozvoj. realizace. Profesionální chování. Vliv image jedince na image organizace. Vyjednávání, argumentace, diskuze. Porady. Jednání s problémovými jedinci. Kreativita význam, bariéry, proces, rozvoj.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem pro absolvování kurzu je znalost obecného teoretického základu tématu. |
Předpokladem pro absolvování kurzu je znalost obecného teoretického základu tématu. |
Výsledky učení |
---|
Student by měl umět správně komunikovat v běžných i krizových situacích, prezentovat, ovládat základy rétoriky, řeči těla. Asertivně reagovat na kritiku, znát pravidla vedení porad, profesionálního jednání, základy vytvoření dobré image... |
Student by měl umět správně komunikovat v běžných i krizových situacích, prezentovat, ovládat základy rétoriky, řeči těla. Asertivně reagovat na kritiku, znát pravidla vedení porad, profesionálního jednání, základy vytvoření dobré image... |
popsat správnou komunikaci v běžných i krizových situacích |
popsat správnou komunikaci v běžných i krizových situacích |
charakterizovat základy rétoriky a řeči těla |
charakterizovat základy rétoriky a řeči těla |
vysvětlit pravidla vedení porad |
vysvětlit pravidla vedení porad |
vysvětlit pravidla profesionálního jednání |
vysvětlit pravidla profesionálního jednání |
popsat základy vytvoření dobré image |
popsat základy vytvoření dobré image |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat správnou komunikaci v běžných i krizových situacích |
aplikovat správnou komunikaci v běžných i krizových situacích |
prezentovat různé aktivity a výsledky činnosti |
prezentovat různé aktivity a výsledky činnosti |
ovládat základy rétoriky |
ovládat základy rétoriky |
ovládat základy řeči těla |
ovládat základy řeči těla |
asertivně reagovat na kritiku |
asertivně reagovat na kritiku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHLÁVEK, F. Jak řídit a vést lidi. Brno, 2000. ISBN 80-7226-308-0.
-
BOOHER, D. Komunikujte s jistotou. Brno, 1999. ISBN 80-7226-156-8.
-
DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha, Grada Publishing, 2001.
-
Juříčková, Věra. Komunikace : [studijní text pro kombinované studium Veřejná správa a regionální politika]. Vyd. 1. Opava : Optys, 2008. ISBN 978-80-85819-68-7.
-
Lewis, David. Tajná řeč těla. Praha : Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-49-X.
-
Mikuláštík, M. Interpersonální komunikace. Zlín : UTB, 2001.
-
Navarro, Joe. Tajemství řeči těla : gesta, která prozradí více než slova. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
-
PEASE, A. Řeč těla. Praha, 2001. ISBN 80-7178-582-2.
-
Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0403-X.
-
Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0403-X.
-
Termann, S. Umění přesvědčovat a vyjednávat. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-88978-10-6.
-
Vymětal, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2510-9.
|