|
Vyučující
|
-
Drofová Irena, Ing.
-
Pokorný Pavel, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvodní informace o přednáškách - přehled výuky, požadavky k zápočtu a doporučená literatura - Barvy a barevné modely - Digitalizace obrazu. Alias a jeho odstraňování - Neztrátové kompresní algoritmy v rastrovém obrazu - Ztrátové kompresní algoritmy v rastrovém obrazu - Rastrové grafické formáty - Vektorové grafické formáty a formáty pro uložení počítačových animací - Zpracování rastrového obrazu - základní pojmy a charakteristiky - Geometrické a barevné tranformace rastrového obrazu - Základy 3D grafiky - renderovací řetězec - Reprezentace 3D objektů - Promítání a světla ve 3D scéně - Materiálové a texturové vlastnosti 3D objektů - Zápočtový týden - písemná práce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 17 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 19 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základy matematiky |
| Základy matematiky |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit rozdíly mezi barevnými modely |
| vysvětlit rozdíly mezi barevnými modely |
| zhodnotit digitalizaci obrazu |
| zhodnotit digitalizaci obrazu |
| porovnat ztrátové a neztrátové kompresní algoritmy, které se používají v počítačové grafice |
| porovnat ztrátové a neztrátové kompresní algoritmy, které se používají v počítačové grafice |
| rozlišit rozdíly mezi nejčastěji používanými grafickými formáty |
| rozlišit rozdíly mezi nejčastěji používanými grafickými formáty |
| popsat základní geometrické a barevné transformace v rastrovém obraze |
| popsat základní geometrické a barevné transformace v rastrovém obraze |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aktivně používat rastrovou a vektorovou 2D grafiku |
| aktivně používat rastrovou a vektorovou 2D grafiku |
| navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
| navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
| používat základní a pokročilé modelovací techniky |
| používat základní a pokročilé modelovací techniky |
| aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
| aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
| renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
| renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: Computer Modeling & animation. 2018. ISBN 9781138081918.
-
Glitschka, V. Vektory: základní výcvik. 2013. ISBN 9788025141298.
-
HUGHES, John F. Computer Graphics: Principles and Practice. New Jersey, 2014. ISBN 0321399528.
-
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: uživatelská příručka pro začínající grafiky. 2013. ISBN 9788025138151.
-
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. Praha : BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-244-2.
-
Šimčík, Petr. Inkscape: Praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. Brno, 2013. ISBN 978-80-251-3813-7.
-
ŽÁRA, Jiří, BENEŠ, Bedřich, FELKEL, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
|