Předmět: Multiplatformní programování

« Zpět
Název předmětu Multiplatformní programování
Kód předmětu AUIUI/AEMPP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janků Peter, Ing. Ph.D.
  • Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna wxWidgets. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Multiplatformní programování - Architektura knihovny wxWidgets, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Multiplatformní programování - Dialogová okna a ovládací prvky ve wxWidgets, XRC. - Multiplatformní programování ve wxWidgets - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Multiplatformní programování - Třídy kolekcí wxWidgest. - Multiplatformní programování - Schránka a technologie Drag&Drop ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Streamové a socketové operace ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Konfigurační soubory, DOM XML parser a builder - Programovací jazyk Python - základní vlastnosti, datové typy, interní příkazy, řízení toku programu, I/O, funkce. - Programovací jazyk Python - skripty, moduly, výjimky, práce se souborovým systémem, třídy. - Programovací jazyk Python - Rozšíření wxPython (objekty aplikace, rámcová a dialogová okna, XRC, správa událostí). - Programovací jazyk Python - Další zajímavé moduly (Psyco, PyXML, ...) a operace, kooperace Pythonu a C/C++, distribuce aplikací.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
Předpoklady
Odborné znalosti
Programování Objektové programování
Programování Objektové programování
Výsledky učení
kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované
kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované
vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru
vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru
definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků
definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků
vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt
vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt
popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd
popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd
Odborné dovednosti
vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake
vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake
použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace
použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace
použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace
použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace
použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace
použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace
stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka
stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace
Demonstrace
Přednášení
Přednášení
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • domovská stránka wxWidgets na internetu.
  • studijní texty a zdrojové kódy zveřejněné na intranetu.
  • zdroje GUI nástavby Pythonu wxPython na internetu.
  • zdroje programovacího jazyk Python na internetu.
  • J. Smart, K. Hock , S. Csomor. Cross-Platform GUI Programming with wxWidgets. Prentice Hall, 2006.
  • M. Bližňák. Systémové programování. skripta UTB Zlín.
  • N. Rappin, R. Dunn. wxPython in Action. Manning, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr