Vyučující
|
-
Janků Peter, Ing. Ph.D.
-
Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna wxWidgets. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Multiplatformní programování - Architektura knihovny wxWidgets, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Multiplatformní programování - Dialogová okna a ovládací prvky ve wxWidgets, XRC. - Multiplatformní programování ve wxWidgets - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Multiplatformní programování - Třídy kolekcí wxWidgest. - Multiplatformní programování - Schránka a technologie Drag&Drop ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Streamové a socketové operace ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Konfigurační soubory, DOM XML parser a builder - Programovací jazyk Python - základní vlastnosti, datové typy, interní příkazy, řízení toku programu, I/O, funkce. - Programovací jazyk Python - skripty, moduly, výjimky, práce se souborovým systémem, třídy. - Programovací jazyk Python - Rozšíření wxPython (objekty aplikace, rámcová a dialogová okna, XRC, správa událostí). - Programovací jazyk Python - Další zajímavé moduly (Psyco, PyXML, ...) a operace, kooperace Pythonu a C/C++, distribuce aplikací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Programování Objektové programování |
Programování Objektové programování |
Výsledky učení |
---|
kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
domovská stránka wxWidgets na internetu.
-
studijní texty a zdrojové kódy zveřejněné na intranetu.
-
zdroje GUI nástavby Pythonu wxPython na internetu.
-
zdroje programovacího jazyk Python na internetu.
-
J. Smart, K. Hock , S. Csomor. Cross-Platform GUI Programming with wxWidgets. Prentice Hall, 2006.
-
M. Bližňák. Systémové programování. skripta UTB Zlín.
-
N. Rappin, R. Dunn. wxPython in Action. Manning, 2006.
|