Vyučující
|
-
Beltran Prieto Luis Antonio, MSc.
-
Mirshahi Sina, MSc.
-
Juřena Tomáš, Ing.
-
Janků Peter, Ing. Ph.D.
-
Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna Qt. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Architektura knihovny Qt, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Dialogová okna a ovládací prvky ve Qt. - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Třídy kolekcí Qt. - Základy jazyka Qml. - Deklarativní programování GUI v Qml. - Animace a stavové diagramy v Qml. - QtQuick a QtQuick Controls. - Integrace C++ a Qml.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Programování Objektové programování |
Programování Objektové programování |
Výsledky učení |
---|
kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
|