Vyučující
|
-
Chramcov Bronislav, doc. Ing. Bc. Ph.D.
-
Jašek Roman, prof. Mgr. Ph.D., DBA
-
Vala Radek, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Proces systémového inženýrství. Požadavky na návrh systému. Nástroje a postupy systémového inženýrství. Modelování a optimalizace. Kontrola a hodnocení návrhu. Plánování vybavení systému. Organizace pro systémové inženýrství. Evaluace systému - Benchmarking. Aplikace systémového inženýrství a rozbor případových studií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Semestrální práce
- 80 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 80 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student disponuje znalostmi na úrovni magisterského stupně technických oborů. |
Student disponuje znalostmi na úrovni magisterského stupně technických oborů. |
Výsledky učení |
---|
1. Principy a procesy systémového Inženýrství: Student umí definovat a analyzovat základní principy a procesy systémového inženýrství, včetně požadavků na návrh systémů. 2. Nástroje a postupy systémového Inženýrství: Student rozumí různým nástrojům a postupům používaným v systémovém inženýrství, včetně modelování a optimalizace. 3. Kontrola a hodnocení návrhů: Student má znalosti o metodách kontroly a hodnocení návrhů v systémovém inženýrství. 4. Plánování a organizace pro systémové inženýrství: Student rozumí principům plánování a organizace projektů v oblasti systémového inženýrství. 5. Evaluace systémů a benchmarking:Student má přehled o metodách evaluace systémů a benchmarkingu, aplikovaných v systémovém inženýrství. |
1. Principy a procesy systémového Inženýrství: Student umí definovat a analyzovat základní principy a procesy systémového inženýrství, včetně požadavků na návrh systémů. 2. Nástroje a postupy systémového Inženýrství: Student rozumí různým nástrojům a postupům používaným v systémovém inženýrství, včetně modelování a optimalizace. 3. Kontrola a hodnocení návrhů: Student má znalosti o metodách kontroly a hodnocení návrhů v systémovém inženýrství. 4. Plánování a organizace pro systémové inženýrství: Student rozumí principům plánování a organizace projektů v oblasti systémového inženýrství. 5. Evaluace systémů a benchmarking:Student má přehled o metodách evaluace systémů a benchmarkingu, aplikovaných v systémovém inženýrství. |
Odborné dovednosti |
---|
1) Navrhování komplexních systémů: Student dokáže navrhnout komplexní systémy s využitím systémového přístupu a moderních inženýrských metod. 2) Aplikace modelování a optimalizačních technik: Student umí aplikovat modelování a optimalizační techniky pro zlepšení návrhu a efektivity systémů. 3) Hodnocení a kontrola návrhů systémů: Student má dovednosti v hodnocení a kontrole návrhů systémů, zajišťující jejich kvalitu a splnění požadavků. 4) Vedení a organizace systémových projektů:Student je schopen vést a organizovat projekty v oblasti systémového inženýrství, včetně plánování a koordinace zdrojů. 5) Použití vědeckých nástrojů pro výzkum a inovace: Student dokáže aplikovat vědecké nástroje a moderní informační a komunikační technologie pro výzkum a inovace v technických a technologických oblastech. |
1) Navrhování komplexních systémů: Student dokáže navrhnout komplexní systémy s využitím systémového přístupu a moderních inženýrských metod. 2) Aplikace modelování a optimalizačních technik: Student umí aplikovat modelování a optimalizační techniky pro zlepšení návrhu a efektivity systémů. 3) Hodnocení a kontrola návrhů systémů: Student má dovednosti v hodnocení a kontrole návrhů systémů, zajišťující jejich kvalitu a splnění požadavků. 4) Vedení a organizace systémových projektů:Student je schopen vést a organizovat projekty v oblasti systémového inženýrství, včetně plánování a koordinace zdrojů. 5) Použití vědeckých nástrojů pro výzkum a inovace: Student dokáže aplikovat vědecké nástroje a moderní informační a komunikační technologie pro výzkum a inovace v technických a technologických oblastech. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozhovor |
Rozhovor |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Kolokvium |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Kolokvium |
Doporučená literatura
|
-
BLANCHARD, Benjamin S. a John BLYLER. System engineering management. New Jersey: Wiley, 2016. ISBN 978111904782.
-
CROWDER, James A, John J CARBONE a Russell DEMIJOHN. Multidisciplinary systems engineering: architecting the design process.. Cham: Springer, 2016. ISBN 978-3-319-22397-1.
-
Guckenheimer, Sam. Efektivní softwarové projekty. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2007. ISBN 978-80-86815-62-6.
-
JANÍČEK, Přemysl a Jiří MAREK. Expertní inženýrství v systémovém pojetí. Expert, GRADA, Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4.
-
KRAYEM, Said, Roman JASEK a Bronislav CHRAMCOV. Systems Engineering - Formal Modelling Methods. UTB, Zlín, 2018.
-
SOMMERVILLE, Ian. Software engineering. Boston, 2016. ISBN 978-0133943030.
-
WECK, Olivier L. de, Daniel ROOS a Christopher L MAGEE. Engineering systems: meeting human needs in a complex technological world. Cambridge, Massachusetts, 2012. ISBN 9780262016704.
|