Vyučující
|
-
Skočík Petr, Ing. Ph.D.
-
Křesálek Vojtěch, doc. RNDr. CSc.
-
Neumann Petr, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
-Základní elektrické veličiny, zakladni elektrické obvody pro vyhodnoceni signálů. -Měření elektrických veličin, proudu, napětí, odporu, číslicové zpracování signálů. -Senzory elektrických veličin. -Senzory teploty. -Tenzometry. -Senzory magnetických veličin. -Částicová povaha světla, absorpce, spontánní emise, stimulovaná emise. -Fotonová zařízení, fotodpory, fotodiody, solární články. -Jaderné záření, senzory radioaktivního záření, senzory elementárních částic. -Kapacitní senzory. Senzory ostatních fyzikálních veličin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Pracovní činnosti (dílny)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní kurzy fyziky. |
Základní kurzy fyziky. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopen se orientovat v problematice měření základních fyzikálních veličin. Student je schopen zvolit vhodný postup měření v průmyslové praxi. |
Student je schopen se orientovat v problematice měření základních fyzikálních veličin. Student je schopen zvolit vhodný postup měření v průmyslové praxi. |
Odborné dovednosti |
---|
1. Student provede analýzu potřeb senzorů a aktuátorů ve vybraných technologiích. 2. Student samostatně navrhuje robotický systém včetně výběru senzorů a aktuátorů podle technických specifikací. 3. Student hodnotí experimentální data, signály senzorů, vyhodnocuje je, výsledky správně interpretuje. 4. Student aplikuje znalosti na výstupy aktuátorů a provádí analýzu celého systému. 5. Student hodnotí senzory a aktuátory z hlediska statických i dynamických parametrů a stanoví jejich omezení. |
1. Student provede analýzu potřeb senzorů a aktuátorů ve vybraných technologiích. 2. Student samostatně navrhuje robotický systém včetně výběru senzorů a aktuátorů podle technických specifikací. 3. Student hodnotí experimentální data, signály senzorů, vyhodnocuje je, výsledky správně interpretuje. 4. Student aplikuje znalosti na výstupy aktuátorů a provádí analýzu celého systému. 5. Student hodnotí senzory a aktuátory z hlediska statických i dynamických parametrů a stanoví jejich omezení. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Horák Z. Krupka F. Fyzika. SNTL/ALFA, 1976.
-
Hruška, F. Senzory v systémech informatiky a automatizace. Zlín : UTB, 2007. ISBN 80-7318-259-9.
-
Hruška, František. Technické prostředky automatizace III : senzory, jejich principy a funkce. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, Fakulta technologická, Institut informaeních technologií, 2005. ISBN 8073180537.
-
Sedlák B. Štoll I. Elektřina a magnetismus. Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-715-X.
|