Vyučující
|
-
Tomášková Hana, Mgr. Ph.D.
-
Martínek Tomáš, Ing. Ph.D.
-
Křesálek Vojtěch, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
- Fyzikální veličiny a jejich jednotky. - Kinematika, klasifikace pohybů. - Newtonovy zákony. - Zákony zachování. - Mechanické kmity a vlnění. - Akustika. - Stavová rovnice plynu, tepelné vlastnosti látek. - Elektrický náboj a elektrické pole. - Elektrický proud. - Magnetické pole a materiály. - Elektromagnetické pole. - Struktura a skupenství látek. - Radioaktivita. - Základní představy o světě kolem nás aneb od kosmického po subatomární měřítko
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti středoškolské matematiky |
Základní znalosti středoškolské matematiky |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit základní pojmy z oblasti mechaniky, kmitů a vlnění, elektrického a magnetického pole |
vysvětlit základní pojmy z oblasti mechaniky, kmitů a vlnění, elektrického a magnetického pole |
definovat fyzikální veličiny a určit jejich jednotky |
definovat fyzikální veličiny a určit jejich jednotky |
vysvětlit význam probíraných fyzikálních zákonů |
vysvětlit význam probíraných fyzikálních zákonů |
charakterizovat: druhy pohybů, typy vlnění, oblasti ve spektru mechanických vln, základní elektrická zapojení |
charakterizovat: druhy pohybů, typy vlnění, oblasti ve spektru mechanických vln, základní elektrická zapojení |
přiřadit k fyzikálním principům technické aplikace |
přiřadit k fyzikálním principům technické aplikace |
Odborné dovednosti |
---|
užívat vhodné fyzikální termíny, vyjádřit se slovně i pomocí fyzikálních vztahů |
užívat vhodné fyzikální termíny, vyjádřit se slovně i pomocí fyzikálních vztahů |
převádět fyzikální jednotky a používat vektorový počet v oblasti probíraných fyzikálních disciplín |
převádět fyzikální jednotky a používat vektorový počet v oblasti probíraných fyzikálních disciplín |
aplikovat fyzikální zákony při řešení výpočetních úloh |
aplikovat fyzikální zákony při řešení výpočetních úloh |
posoudit a diskutovat závislost veličin/parametrů ovlivňující výsledky výpočetních úloh |
posoudit a diskutovat závislost veličin/parametrů ovlivňující výsledky výpočetních úloh |
číst data z grafů a vyhodnocovat je, na jejich základě provádět výpočty |
číst data z grafů a vyhodnocovat je, na jejich základě provádět výpočty |
realizovat měření a vyhodnotit praktické/laboratorní úlohy |
realizovat měření a vyhodnotit praktické/laboratorní úlohy |
používat fyzikální applety |
používat fyzikální applety |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
FEYMAN, R. Feynmanovy přednášky z fyziky s řešenými příklady. Havlíčkův Brod: Fragment, 2000. ISBN 978-80-7200-405-8.
-
HALLIDAY, D., RESNICK, R. , WALKER, J. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Brno : VUTIUM, 2000. ISBN 80-214-1869-9.
-
Halliday, David. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Vyd. 1. V Brně : VUTIUM ; Praha : Prometheus, 2000. ISBN 80-214-1868-0.
-
Svoboda, Emanuel. Přehled středoškolské fyziky. 4., upr. vyd. Praha : Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-307-0.
|