|
Vyučující
|
-
Kotková Dora, Ing. PhD.
-
Zelinka Stanislav, PhDr. Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Personalistika, řízení lidských zdrojů. 2. Komunikační dovednosti a schopnosti - verbální, nonverbální, písemné, ústní, individuální a týmové. 3. Organizační schopnosti a dovednosti. 4. Schopnost navazovat a udržovat kontakty. 5. Vyjednávání a řešení konfliktů. 6. Strategické a koncepční myšlení. 7. Kreativní myšlení. 8. Asertivita, asertivní jednání. 9. Schopnost sebereflexe. 10. Týmová spolupráce. 11. Odolnost vůči stresu. 12. Empatie, samostatnost, předvídavost. 13. Kompetentnost, kvalifikace; zadání závěrečné seminární práce. 14. Prezentace zadaných témat - klasifikace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství. |
| Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství. |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat roli a úkoly personalistiky |
| charakterizovat roli a úkoly personalistiky |
| popsat způsoby řešení konfliktů |
| popsat způsoby řešení konfliktů |
| vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení |
| vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení |
| popsat možnosti odolnosti vůči stresu |
| popsat možnosti odolnosti vůči stresu |
| definovat týmovou spolupráci |
| definovat týmovou spolupráci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat na zadaném úkolu |
| samostatně pracovat na zadaném úkolu |
| prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem |
| prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem |
| aplikovat různé způsoby řešení konfliktů |
| aplikovat různé způsoby řešení konfliktů |
| převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe |
| převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe |
| prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením |
| prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
AHLEMANN, F., F. EL ARBI, M. G. KAISER, AND A. HEC. ?A Process Framework for Theoretically Grounded Prescriptive Research in the Project Management Field. 2013.
-
ALBERANI, A. The impact of Soft Skills on the paths and careers of employees. Speech at ?Soft Skills and their role in employability ? New perspectives in teaching, assessment and certification?.
-
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
-
HAN, L. Hard Skills vs. Soft Skills ? Difference and Importance. Soft Skills - Ask a Wharton MBA.. 2018.
-
MATTHEW T. HORA, ROSS J. BENBOW & BAILEY B. SMOLAREK. Re-thinking Soft Skills and Student Employability: A New Paradigm for Undergraduate Education, Change: TheMagazine of Higher Learning. 2018.
-
MÜHLEISEN, S. a N. OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha, 2008. ISBN 978-80-247- 2662.
-
PETERS-KÜHLINGER, G., JOHN, F. Komunikační a jiné ?měkké? dovednosti:využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. Praha, 2007. ISBN 80-85943-88-3.
-
THOMAS A. WIKLE TODD D. FAGIN. Hard and Soft Skills in Preparing GIS Professionals: Comparing Perceptions of Employers and Educators.
|