Vyučující
|
-
Kotková Dora, Ing. PhD.
-
Zelinka Stanislav, PhDr. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Personalistika, řízení lidských zdrojů. 2. Komunikační dovednosti a schopnosti - verbální, nonverbální, písemné, ústní, individuální a týmové. 3. Organizační schopnosti a dovednosti. 4. Schopnost navazovat a udržovat kontakty. 5. Vyjednávání a řešení konfliktů. 6. Strategické a koncepční myšlení. 7. Kreativní myšlení. 8. Asertivita, asertivní jednání. 9. Schopnost sebereflexe. 10. Týmová spolupráce. 11. Odolnost vůči stresu. 12. Empatie, samostatnost, předvídavost. 13. Kompetentnost, kvalifikace; zadání závěrečné seminární práce. 14. Prezentace zadaných témat - klasifikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství. |
Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství. |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat roli a úkoly personalistiky |
charakterizovat roli a úkoly personalistiky |
popsat způsoby řešení konfliktů |
popsat způsoby řešení konfliktů |
vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení |
vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení |
popsat možnosti odolnosti vůči stresu |
popsat možnosti odolnosti vůči stresu |
definovat týmovou spolupráci |
definovat týmovou spolupráci |
Student získá hlubší a navazující vědomosti z psychologie, marketingu. |
Student získá hlubší a navazující vědomosti z psychologie, marketingu. |
Student získá hlubší a navazující vědomosti marketingových komunikací, personalistiky a řízení lidských zdrojů. |
Student získá hlubší a navazující vědomosti marketingových komunikací, personalistiky a řízení lidských zdrojů. |
Student bude seznámen se souborem měkkých dovedností - schopnostmi komunikovat, organizovat, jednat, rozhodovat, řešit konflikty. |
Student bude seznámen se souborem měkkých dovedností - schopnostmi komunikovat, organizovat, jednat, rozhodovat, řešit konflikty. |
Student bude informován o významu interpersonálních dovedností, které jsou významnou součástí kvalifikačních požadavků a předpokladů (kompetentnost, odborná způsobilost). |
Student bude informován o významu interpersonálních dovedností, které jsou významnou součástí kvalifikačních požadavků a předpokladů (kompetentnost, odborná způsobilost). |
Student bude seznámen se strategickými a koncepčními způsoby myšlení |
Student bude seznámen se strategickými a koncepčními způsoby myšlení |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat na zadaném úkolu |
samostatně pracovat na zadaném úkolu |
prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem |
prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem |
aplikovat různé způsoby řešení konfliktů |
aplikovat různé způsoby řešení konfliktů |
převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe |
převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe |
Student bude schopen prakticky aplikovat rozvinuté manažerské dovednosti. |
Student bude schopen prakticky aplikovat rozvinuté manažerské dovednosti. |
prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením |
prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením |
Student bude schopen přijímat manažerská rozhodnutí a opatření v oblastech personalistiky a řízení lidských zdrojů, komunikačních dovedností a schopností. |
Student bude schopen přijímat manažerská rozhodnutí a opatření v oblastech personalistiky a řízení lidských zdrojů, komunikačních dovedností a schopností. |
Student bude schopen realizovat a využívat schopnosti při navazování a udržování kontaktů, včetně vyjednávání, řešení konfliktů a sebereflexe. |
Student bude schopen realizovat a využívat schopnosti při navazování a udržování kontaktů, včetně vyjednávání, řešení konfliktů a sebereflexe. |
Aplikovat asertivní jednání, realizovat a řídit oblast týmové spolupráce, včetně zaměstnaneckých vztahů. |
Aplikovat asertivní jednání, realizovat a řídit oblast týmové spolupráce, včetně zaměstnaneckých vztahů. |
Student bude schopen realizovat poradenství v oblasti péče o zaměstnance, včetně strategického plánování lidských zdrojů. |
Student bude schopen realizovat poradenství v oblasti péče o zaměstnance, včetně strategického plánování lidských zdrojů. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
AHLEMANN, F., F. EL ARBI, M. G. KAISER, AND A. HEC. ?A Process Framework for Theoretically Grounded Prescriptive Research in the Project Management Field. 2013.
-
ALBERANI, A. The impact of Soft Skills on the paths and careers of employees. Speech at ?Soft Skills and their role in employability ? New perspectives in teaching, assessment and certification?.
-
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
-
HAN, L. Hard Skills vs. Soft Skills ? Difference and Importance. Soft Skills - Ask a Wharton MBA.. 2018.
-
MATTHEW T. HORA, ROSS J. BENBOW & BAILEY B. SMOLAREK. Re-thinking Soft Skills and Student Employability: A New Paradigm for Undergraduate Education, Change: TheMagazine of Higher Learning. 2018.
-
MÜHLEISEN, S. a N. OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha, 2008. ISBN 978-80-247- 2662.
-
PETERS-KÜHLINGER, G., JOHN, F. Komunikační a jiné ?měkké? dovednosti:využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. Praha, 2007. ISBN 80-85943-88-3.
-
THOMAS A. WIKLE TODD D. FAGIN. Hard and Soft Skills in Preparing GIS Professionals: Comparing Perceptions of Employers and Educators.
|