Předmět: Měkké dovednosti

« Zpět
Název předmětu Měkké dovednosti
Kód předmětu AUBI/AE9MK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kotková Dora, Ing. PhD.
  • Zelinka Stanislav, PhDr. Mgr.
Obsah předmětu
1. Personalistika, řízení lidských zdrojů. 2. Komunikační dovednosti a schopnosti - verbální, nonverbální, písemné, ústní, individuální a týmové. 3. Organizační schopnosti a dovednosti. 4. Schopnost navazovat a udržovat kontakty. 5. Vyjednávání a řešení konfliktů. 6. Strategické a koncepční myšlení. 7. Kreativní myšlení. 8. Asertivita, asertivní jednání. 9. Schopnost sebereflexe. 10. Týmová spolupráce. 11. Odolnost vůči stresu. 12. Empatie, samostatnost, předvídavost. 13. Kompetentnost, kvalifikace; zadání závěrečné seminární práce. 14. Prezentace zadaných témat - klasifikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství.
Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství.
Výsledky učení
charakterizovat roli a úkoly personalistiky
charakterizovat roli a úkoly personalistiky
popsat způsoby řešení konfliktů
popsat způsoby řešení konfliktů
vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení
vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení
popsat možnosti odolnosti vůči stresu
popsat možnosti odolnosti vůči stresu
definovat týmovou spolupráci
definovat týmovou spolupráci
Student získá hlubší a navazující vědomosti z psychologie, marketingu.
Student získá hlubší a navazující vědomosti z psychologie, marketingu.
Student získá hlubší a navazující vědomosti marketingových komunikací, personalistiky a řízení lidských zdrojů.
Student získá hlubší a navazující vědomosti marketingových komunikací, personalistiky a řízení lidských zdrojů.
Student bude seznámen se souborem měkkých dovedností - schopnostmi komunikovat, organizovat, jednat, rozhodovat, řešit konflikty.
Student bude seznámen se souborem měkkých dovedností - schopnostmi komunikovat, organizovat, jednat, rozhodovat, řešit konflikty.
Student bude informován o významu interpersonálních dovedností, které jsou významnou součástí kvalifikačních požadavků a předpokladů (kompetentnost, odborná způsobilost).
Student bude informován o významu interpersonálních dovedností, které jsou významnou součástí kvalifikačních požadavků a předpokladů (kompetentnost, odborná způsobilost).
Student bude seznámen se strategickými a koncepčními způsoby myšlení
Student bude seznámen se strategickými a koncepčními způsoby myšlení
Odborné dovednosti
samostatně pracovat na zadaném úkolu
samostatně pracovat na zadaném úkolu
prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem
prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem
aplikovat různé způsoby řešení konfliktů
aplikovat různé způsoby řešení konfliktů
převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe
převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe
Student bude schopen prakticky aplikovat rozvinuté manažerské dovednosti.
Student bude schopen prakticky aplikovat rozvinuté manažerské dovednosti.
prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením
prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením
Student bude schopen přijímat manažerská rozhodnutí a opatření v oblastech personalistiky a řízení lidských zdrojů, komunikačních dovedností a schopností.
Student bude schopen přijímat manažerská rozhodnutí a opatření v oblastech personalistiky a řízení lidských zdrojů, komunikačních dovedností a schopností.
Student bude schopen realizovat a využívat schopnosti při navazování a udržování kontaktů, včetně vyjednávání, řešení konfliktů a sebereflexe.
Student bude schopen realizovat a využívat schopnosti při navazování a udržování kontaktů, včetně vyjednávání, řešení konfliktů a sebereflexe.
Aplikovat asertivní jednání, realizovat a řídit oblast týmové spolupráce, včetně zaměstnaneckých vztahů.
Aplikovat asertivní jednání, realizovat a řídit oblast týmové spolupráce, včetně zaměstnaneckých vztahů.
Student bude schopen realizovat poradenství v oblasti péče o zaměstnance, včetně strategického plánování lidských zdrojů.
Student bude schopen realizovat poradenství v oblasti péče o zaměstnance, včetně strategického plánování lidských zdrojů.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • AHLEMANN, F., F. EL ARBI, M. G. KAISER, AND A. HEC. ?A Process Framework for Theoretically Grounded Prescriptive Research in the Project Management Field. 2013.
  • ALBERANI, A. The impact of Soft Skills on the paths and careers of employees. Speech at ?Soft Skills and their role in employability ? New perspectives in teaching, assessment and certification?.
  • BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
  • HAN, L. Hard Skills vs. Soft Skills ? Difference and Importance. Soft Skills - Ask a Wharton MBA.. 2018.
  • MATTHEW T. HORA, ROSS J. BENBOW & BAILEY B. SMOLAREK. Re-thinking Soft Skills and Student Employability: A New Paradigm for Undergraduate Education, Change: TheMagazine of Higher Learning. 2018.
  • MÜHLEISEN, S. a N. OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha, 2008. ISBN 978-80-247- 2662.
  • PETERS-KÜHLINGER, G., JOHN, F. Komunikační a jiné ?měkké? dovednosti:využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. Praha, 2007. ISBN 80-85943-88-3.
  • THOMAS A. WIKLE TODD D. FAGIN. Hard and Soft Skills in Preparing GIS Professionals: Comparing Perceptions of Employers and Educators.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr