|
Vyučující
|
-
Chalupa Petr, Ing. Ph.D.
-
Vašek Vladimír, prof. Ing. CSc.
-
Novák Jakub, Ing. Ph.D.
-
Dlabaja Štěpán, Ing. Ph.D.
-
Kopeček Lukáš, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti vytvoří pracovní malé pracovní týmy, které v průběhu semestru vypracují 3 projekty. Projekty jsou založené na práci s modulárními robotickými soustavami (mBot, Lego Mindstorm) Obsah práce v jednotlivých týdnech: 1. týden: Představení robotických stavebnic, které budou v rámci předmětu používány 2.-5. týden (1. projekt): Sestavení, naprogramování a modifikace stacionárního robota 6.-9. týden (2. projekt): Sestavení a odladění soustavy 2 kooperujících stacionárních robotů 10.-13. týden (3. projekt): Sestavení, naprogramování a ověření funkčnosti mobilního robota 14. týden: Prezentace výsledků, udělení zápočtů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní uživatelská znalost práce s PC. |
| Základní uživatelská znalost práce s PC. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat základní prvky programovacího jazyka SCRATCH |
| popsat základní prvky programovacího jazyka SCRATCH |
| vysvětlit principy programování v jazyce SCRATCH |
| vysvětlit principy programování v jazyce SCRATCH |
| popsat a vysvětlit grafické návody pro sestavování robotů a manipulátorů |
| popsat a vysvětlit grafické návody pro sestavování robotů a manipulátorů |
| navrhnout rozčlenění programu do funkcí a procedur |
| navrhnout rozčlenění programu do funkcí a procedur |
| navrhnout jednoduché komunikační rozhraní mezi řídicími jednotkami |
| navrhnout jednoduché komunikační rozhraní mezi řídicími jednotkami |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit různé typů robotů dle návodu |
| sestavit různé typů robotů dle návodu |
| provádět modifikace sestavených robotů |
| provádět modifikace sestavených robotů |
| vytvořit, odladit a upravit program robota v grafickém prostředí |
| vytvořit, odladit a upravit program robota v grafickém prostředí |
| sestavit, naprogramovat a odladit jednoduché pracoviště sestávající z více robotů |
| sestavit, naprogramovat a odladit jednoduché pracoviště sestávající z více robotů |
| spolupracovat v týmu |
| spolupracovat v týmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Laborování |
| Laborování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Laborování |
| Laborování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
|