|
Vyučující
|
-
Spaček Ľuboš, Ing. Ph.D.
-
Husár Jakub, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti vytvoří malé pracovní týmy, které v průběhu semestru vypracují 3 projekty. Projekty jsou založené na práci se stolními robotickými pažemi (Elephant Robotics) Obsah práce v jednotlivých týdnech: 1. týden: Představení robotických paží, které budou v rámci předmětu používány 2.-3. týden: Seznámení se s robotickými pažemi, ovládání a programovaní pomocí myBlockly + přechod do Python-u 4.-5. týden (1. projekt): Naprogramování robota pro ověření jeho přesnosti/opakovatelnosti 6.-8. týden (2. projekt): Naprogramování robota pro stavění věže z kostek 9.-13. týden (3. projekt): Projekt dle vlastního výběru - se zapojením kamery (resp. použít kameru pro zpětnou vazbu v programu) 14. týden: Prezentace výsledků, udělení zápočtů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování, Cvičení na počítači, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní uživatelská znalost práce s PC |
| Základní uživatelská znalost práce s PC |
| Výsledky učení |
|---|
| Popíše základní složení robotického systému |
| Popíše základní složení robotického systému |
| Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu |
| Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu |
| Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů |
| Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze |
| Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze |
| Vytvořit aplikaci pro pohyb robotu na základe zpětné vazby z kamery |
| Vytvořit aplikaci pro pohyb robotu na základe zpětné vazby z kamery |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Laborování |
| Laborování |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BENEDETTELLI, Daniele. The LEGO Mindstorms EV3 laboratory: build, program, and experiment with five wicked cool robots!. San Francisco, 2014. ISBN 9781593275334.
-
VALK, Laurens. The LEGO Mindstorms EV3 discovery book: a beginner's guide to building and programming robots. San Francisco, 2014. ISBN 9781593275327.
|