Vyučující
|
-
Spaček Ľuboš, Ing. Ph.D.
-
Husár Jakub, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Studenti vytvoří malé pracovní týmy, které v průběhu semestru vypracují 3 projekty. Projekty jsou založené na práci se stolními robotickými pažemi (Elephant Robotics) Obsah práce v jednotlivých týdnech: 1. týden: Představení robotických paží, které budou v rámci předmětu používány 2.-3. týden: Seznámení se s robotickými pažemi, ovládání a programovaní pomocí myBlockly + přechod do Python-u 4.-5. týden (1. projekt): Naprogramování robota pro ověření jeho přesnosti/opakovatelnosti 6.-8. týden (2. projekt): Naprogramování robota pro stavění věže z kostek 9.-13. týden (3. projekt): Projekt dle vlastního výběru - se zapojením kamery (resp. použít kameru pro zpětnou vazbu v programu) 14. týden: Prezentace výsledků, udělení zápočtů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování, Cvičení na počítači, Týmová práce
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní uživatelská znalost práce s PC |
Základní uživatelská znalost práce s PC |
Výsledky učení |
---|
Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů |
Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů |
Popíše základní složení robotického systému |
Popíše základní složení robotického systému |
Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu |
Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu |
Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu |
Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu |
Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů |
Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů |
Odborné dovednosti |
---|
Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu |
Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu |
Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu |
Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu |
Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí |
Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí |
Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze |
Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze |
Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní |
Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní |
Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu |
Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Laborování |
Laborování |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
BENEDETTELLI, Daniele. The LEGO Mindstorms EV3 laboratory: build, program, and experiment with five wicked cool robots!. San Francisco, 2014. ISBN 9781593275334.
-
VALK, Laurens. The LEGO Mindstorms EV3 discovery book: a beginner's guide to building and programming robots. San Francisco, 2014. ISBN 9781593275327.
|