|
Vyučující
|
-
Vašek Vladimír, prof. Ing. CSc.
-
Novák Jakub, Ing. Ph.D.
-
Chalupa Petr, Ing. Ph.D.
-
Wendimu Abebe Alemu, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Představení specializace "Inteligentní systémy s roboty" 2. Úvod do robotických systémů 3. Základní části robotického systému 4. Základní typy průmyslových robotů. 5. Reprezentace polohy_2D 6. Reprezentace polohy_3D 7. Transformace souřadnic I 8. Transformace souřadnic II 9. Kinematika robotů 10. Robotické vidění I 11. Robotické vidění II 12. Mobilní robotika 13. AI v robotice 14. Zápočtový test Laboratorní cvičení: Studenti vytvoří pracovní malé pracovní týmy, které v průběhu cvičení pracují na projektech. Projekty jsou založené na práci s modulárními robotickými soustavami (mBot, Lego Mindstorm) Obsah práce v jednotlivých týdnech: 1. týden: Představení robotických stavebnic, které budou v rámci předmětu používány 2.-5. týden: Sestavení robota dle návodu, naprogramování a modifikace 6.-9. týden: Vlastní návrh, sestavení a odladění soustavy 1-2 robotů 10.-13. týden: Sestavení, naprogramování a ověření funkčnosti mobilního robota 14. týden: Prezentace výsledků, udělení zápočtů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní uživatelská znalost práce s PC. |
| Základní uživatelská znalost práce s PC. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat základní prvky programovacího jazyka SCRATCH |
| popsat základní prvky programovacího jazyka SCRATCH |
| vysvětlit principy programování v jazyce SCRATCH |
| vysvětlit principy programování v jazyce SCRATCH |
| popsat a vysvětlit grafické návody pro sestavování robotů a manipulátorů |
| popsat a vysvětlit grafické návody pro sestavování robotů a manipulátorů |
| navrhnout rozčlenění programu do funkcí a procedur |
| navrhnout rozčlenění programu do funkcí a procedur |
| navrhnout jednoduché komunikační rozhraní mezi řídicími jednotkami |
| navrhnout jednoduché komunikační rozhraní mezi řídicími jednotkami |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit různé typů robotů dle návodu |
| sestavit různé typů robotů dle návodu |
| provádět modifikace sestavených robotů |
| provádět modifikace sestavených robotů |
| vytvořit, odladit a upravit program robota v grafickém prostředí |
| vytvořit, odladit a upravit program robota v grafickém prostředí |
| sestavit, naprogramovat a odladit jednoduché pracoviště sestávající z více robotů |
| sestavit, naprogramovat a odladit jednoduché pracoviště sestávající z více robotů |
| spolupracovat v týmu |
| spolupracovat v týmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Laborování |
| Laborování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Laborování |
| Laborování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
|