|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
unspecified
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| - vysvětlit psychické odezvy na onemocnění a smrt v kontextu náročných životních situací; - charakterizovat problematiku bolesti, strachu a úzkosti u nemocného a adekvátní přístupy zdravotníka; - definovat a popsat syndrom vyhoření; - popsat projevy akutní reakce na stres; - objasnit problematiku posttraumatické stresové poruchy; - charakterizovat krizovou intervenci a psychologickou první pomoc. |
| - vysvětlit psychické odezvy na onemocnění a smrt v kontextu náročných životních situací; - charakterizovat problematiku bolesti, strachu a úzkosti u nemocného a adekvátní přístupy zdravotníka; - definovat a popsat syndrom vyhoření; - popsat projevy akutní reakce na stres; - objasnit problematiku posttraumatické stresové poruchy; - charakterizovat krizovou intervenci a psychologickou první pomoc. |
| Skills |
|---|
| - saturovat potřeby klienta a řešení problémů spojených s nemocí; - přistupovat ke klientům v rámci zohlednění specifik jednotlivých nemocí rámci přednemocniční zdravotnické péče. |
| - saturovat potřeby klienta a řešení problémů spojených s nemocí; - přistupovat ke klientům v rámci zohlednění specifik jednotlivých nemocí rámci přednemocniční zdravotnické péče. |
|
Recommended literature
|
-
JOCHMANNOVÁ, L., KIMPLOVÁ, T. et al. Psychologie zdraví: biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty. Praha: Grada, 2021.
-
RAUDENSKÁ, J., JAVŮRKOVÁ, A. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011.
-
ZACHAROVÁ, E. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. 2.vyd.. Praha: Grada, 2017.
|