Lecturer(s)
|
-
Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- používat terminologii z oblasti pedagogiky a edukace; - specifikovat výhody a nevýhody jednotlivých výukových metod; - objasnit význam didaktiky v edukaci a popsat fáze edukačního procesu; - popsat specifika přístupu k matkám, seniorům, dětem a osobám s poruchou smyslů během edukace; - předpovídat překážky edukace ze strany edukanta, ale i edukátora. |
- používat terminologii z oblasti pedagogiky a edukace; - specifikovat výhody a nevýhody jednotlivých výukových metod; - objasnit význam didaktiky v edukaci a popsat fáze edukačního procesu; - popsat specifika přístupu k matkám, seniorům, dětem a osobám s poruchou smyslů během edukace; - předpovídat překážky edukace ze strany edukanta, ale i edukátora. |
Skills |
---|
- zvolit vhodné výukové metody při edukaci pacienta; - aplikovat didaktické zásady při edukaci v podmínkách klinické praxe; - realizovat edukaci u seniorů s ohledem na specifika jejich potřeb. |
- zvolit vhodné výukové metody při edukaci pacienta; - aplikovat didaktické zásady při edukaci v podmínkách klinické praxe; - realizovat edukaci u seniorů s ohledem na specifika jejich potřeb. |
Recommended literature
|
-
DUŠOVÁ, B., HERMANNOVÁ, M., JANÍKOVÁ, E., SALOŇOVÁ, R. Edukace v porodní asistenci. Praha: Grada, 2019.
-
GURKOVÁ, E. Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada, 2017.
-
KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016.
-
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010.
-
MASTILIAKOVÁ, D. Edukace v ošetřovatelství: respekt a úcta k lidské důstojnosti. Trenčín: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka, Fakulta zdravotníctva, 2015.
|