|
Lecturer(s)
|
-
Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Term paper
- 15 hours per semester
- Preparation for course credit
- 8 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| objasnit anatomii cévního systému k lokaci střednědobého/dlouhodobého cévního přístupu |
| objasnit anatomii cévního systému k lokaci střednědobého/dlouhodobého cévního přístupu |
| uvést příklady indikací k zavedení spolehlivého střednědobého/dlouhodobého žilního přístupu |
| uvést příklady indikací k zavedení spolehlivého střednědobého/dlouhodobého žilního přístupu |
| vysvětlit techniku zavedení |
| vysvětlit techniku zavedení |
| popsat postup inzerce a implantace jednotlivých střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
| popsat postup inzerce a implantace jednotlivých střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
| popsat historii a současnou návaznost, právní a etické aspekty žilních přístupů |
| popsat historii a současnou návaznost, právní a etické aspekty žilních přístupů |
| Skills |
|---|
| rozlišit jednotlivé žilní přístupy, způsoby inzerce a implantace střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
| rozlišit jednotlivé žilní přístupy, způsoby inzerce a implantace střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
| asistovat u výkonu a sledovat vývoj kompetencí sestry, zejména pro inzerce střednědobých žilních přístupů |
| asistovat u výkonu a sledovat vývoj kompetencí sestry, zejména pro inzerce střednědobých žilních přístupů |
| vést edukaci pacienta a pečujících zaměřenou na základní ošetřovatelskou péči o dlouhodobé žilní přístupy |
| vést edukaci pacienta a pečujících zaměřenou na základní ošetřovatelskou péči o dlouhodobé žilní přístupy |
| vytvářet vhodné edukační materiály k péči o střednědobé/dlouhodobé katétry |
| vytvářet vhodné edukační materiály k péči o střednědobé/dlouhodobé katétry |
| dokumentovat péči spojenou s bezpečnou péčí o dlouhodobé žilní přístupy |
| dokumentovat péči spojenou s bezpečnou péčí o dlouhodobé žilní přístupy |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Skills |
|---|
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of educational material |
| Analysis of educational material |
|
Recommended literature
|
-
ČIHÁK, R. Anatomie člověka 1,2. 3. vyd.. Praha: Grada, 2011.
-
CHARVÁT, J. Žilní vstupy: dlouhodobé a střednědobé. Praha: Grada, 2016.
-
CHYTILOVÁ, E. a kol. Cévní přístupy pro hemodialýzu. Praha: Mladá fronta, 2015.
-
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 2. vyd. Praha: Grada, 2020.
-
ŠEVČÍK, P. a kol. Intenzivní medicína. Praha: Galén, 2014.
|