|
Lecturer(s)
|
-
Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Term paper
- 15 hours per semester
- Preparation for course credit
- 8 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vysvětlit základní principy ventilačních režimů, funkci a materiální zajištění přístrojové techniky k umělé plicní ventilaci |
| vysvětlit základní principy ventilačních režimů, funkci a materiální zajištění přístrojové techniky k umělé plicní ventilaci |
| definovat indikace a podmínky k zajištění domácí umělé plicní ventilace a oxygenoterapie |
| definovat indikace a podmínky k zajištění domácí umělé plicní ventilace a oxygenoterapie |
| popsat nemocniční přípravu pacienta a pečujících k zajištění domácí umělé ventilace a oxygenoterapie |
| popsat nemocniční přípravu pacienta a pečujících k zajištění domácí umělé ventilace a oxygenoterapie |
| vysvětlit legislativní a procedurální postup k umožnění domácí umělé plicní ventilace a oxygenoterapie |
| vysvětlit legislativní a procedurální postup k umožnění domácí umělé plicní ventilace a oxygenoterapie |
| obhájit teoreticky ošetřovatelské úkony nutné k zabezpečení DUPV a oxygenoterapie |
| obhájit teoreticky ošetřovatelské úkony nutné k zabezpečení DUPV a oxygenoterapie |
| Skills |
|---|
| nastavit základní parametry a obsluhu ventilátoru a oxygenoterapie dle ordinace lékaře |
| nastavit základní parametry a obsluhu ventilátoru a oxygenoterapie dle ordinace lékaře |
| provést ošetřovatelské úkony spojené s bezpečnou péčí o pacienta na umělé plicní ventilaci a oxygenoterapii (odsátí z dolních dýchacích cest, ošetření vstupů do dýchacích cest, výměna komponent dýchacího okruhu apod.) |
| provést ošetřovatelské úkony spojené s bezpečnou péčí o pacienta na umělé plicní ventilaci a oxygenoterapii (odsátí z dolních dýchacích cest, ošetření vstupů do dýchacích cest, výměna komponent dýchacího okruhu apod.) |
| aplikovat komplexní ošetřovatelskou péči o pacienta na umělé plicní ventilaci a s oxygenotrapií |
| aplikovat komplexní ošetřovatelskou péči o pacienta na umělé plicní ventilaci a s oxygenotrapií |
| edukovat příbuzné v časném rozpoznání závažných komplikací, zejména spojených s obstrukcí dýchacích cest a včasné aktivace zdravotnické záchranné služby |
| edukovat příbuzné v časném rozpoznání závažných komplikací, zejména spojených s obstrukcí dýchacích cest a včasné aktivace zdravotnické záchranné služby |
| spolupracovat s lékaři a příbuznými v komplexní a individualizované péči o pacienta na umělé plicní ventilaci v domácím prostředí |
| spolupracovat s lékaři a příbuznými v komplexní a individualizované péči o pacienta na umělé plicní ventilaci v domácím prostředí |
| teaching methods |
|---|
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of educational material |
| Analysis of educational material |
|
Recommended literature
|
-
DOSTÁL, P. Základy umělé plicní ventilace. 4. vyd. Praha: Maxdorf, 2018.
-
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 2. vyd. Praha: Grada, 2020.
-
Odborná periodika. Anesteziologie a intenzivní medicína. .
|