|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 14 hours per semester
- Preparation for course credit
- 25 hours per semester
- Home preparation for classes
- 21 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření" |
| vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření" |
| definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu |
| definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu |
| popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti |
| popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti |
| vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně |
| vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně |
| charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči |
| charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči |
| Skills |
|---|
| aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů |
| aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů |
| vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích |
| vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích |
| sestavit preventivní program pro sestry a v rámci týmové spolupráce navrhnout edukační letáček pro pacienty |
| sestavit preventivní program pro sestry a v rámci týmové spolupráce navrhnout edukační letáček pro pacienty |
| rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie |
| rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie |
| integrovat time management do profesního i osobního života |
| integrovat time management do profesního i osobního života |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Text analysis |
| Text analysis |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Skills |
|---|
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Experience (self-experience) |
| Experience (self-experience) |
| Students working in pairs |
| Students working in pairs |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Didactic test |
| Didactic test |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
|
Recommended literature
|
-
BLATNÝ M. (ed.). Osobní pohoda a osobnost v celoživotní perspektivě. Praha: Academia, 2020.
-
BUŽGOVÁ, R. Paliativní péče ve zdravotnických zařízeních: potřeby, hodnocení, kvalita života. Praha: Grada, 2015.
-
BUŽGOVÁ, R., SIKOROVÁ, L. Dětská paliativní péče. Praha: Grada, 2019.
-
DEBSKA, G., KADUČÁKOVÁ, H., KRÁTKÁ, A., PASEK, M. Assessment of Psychological Burden and Occupational Burnout in Nurses Working in Intensive Care Units in Poland, Slovakia and the Czech Republic. Wienna: Gap Vienna. Clinical Social Work and Health Intervention, 2019.
-
KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. Syndrom vyhoření. Praha: Státní zdravotní ústav, 2003.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
-
KŘIVOHLAVÝ. J., PEČENKOVÁ. J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Sestra a stres. Praha: Grada, 2010.
-
KUPKA, M. Psychosociální aspekty paliativní péče. Praha: Grada, 2014.
-
KURUCOVÁ, R. Zátěž pečovatele: posuzování, diagnostika, intervence a prevence v péči o nevyléčitelně nemocné. Praha: Portál, 2016.
-
PEŠEK, R., PRAŠKO, J. Syndrom vyhoření - jak se prací a pomáháním druhým nezničit. Praha: Pasparta, 2016.
-
RAUDENSKÁ, J., JAVŮRKOVÁ, A. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011.
|