Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Preparation for course credit
- 15 hours per semester
- Home preparation for classes
- 8 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) |
správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) |
posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce |
posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce |
definovat nejužívanější výukové metody a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
definovat nejužívanější výukové metody a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku první pomoci |
analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku první pomoci |
implementovat vlastní výuku první pomoci u laické veřejnosti |
implementovat vlastní výuku první pomoci u laické veřejnosti |
Skills |
---|
definovat nejužívanější výukové metody první pomoci a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
definovat nejužívanější výukové metody první pomoci a aplikovat je v modelových příkladech výuky |
využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku daného tématu |
využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku daného tématu |
koncipovat vyučovací hodinu včetně chronometráže, využívat klasický model vyučovací hodiny i model EUR - E (evokace) U (uvědomění si) R (reflexe) |
koncipovat vyučovací hodinu včetně chronometráže, využívat klasický model vyučovací hodiny i model EUR - E (evokace) U (uvědomění si) R (reflexe) |
specifikovat možné způsoby hodnocení výkonů edukovaného |
specifikovat možné způsoby hodnocení výkonů edukovaného |
zhodnotit požadavky (odborné, didaktické a osobnostní) na edukátora první pomoci |
zhodnotit požadavky (odborné, didaktické a osobnostní) na edukátora první pomoci |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Demonstration |
Demonstration |
assessment methods |
---|
Didactic test |
Didactic test |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
JANÍK, T. Vše pro výchovu: lekce z pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2021.
-
KUBA, R. a kol. První pomoc I: základní, rozšiřující a doplňková témata. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2021.
-
KUBA, R. a kol. První pomoc: metodická příručka pro výuku I - výuka základních a rozšiřujících témat. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2021.
-
OBST, O. Obecná didaktika. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. vyd. Praha: Portál, 2017.
-
SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P., KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017.
-
TRČKOVÁ, P., FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na středních školách včetně víceletých gymnázií. 2. vyd. Tábor: Ve škole i mimo ni, z.s., 2021.
-
TRČKOVÁ, P., FRANĚK, O., VLK, R. Metodická příručka pro výuku první pomoci na základních školách. 2. vyd. Tábor: Ve škole i mimo ni, z.s., 2021.
-
VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha: Grada, 2021.
|