|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 14 hours per semester
- Term paper
- 20 hours per semester
- Preparation for course credit
- 26 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| používat pojmy vztahující se k didaktice ošetřovatelských předmětů |
| používat pojmy vztahující se k didaktice ošetřovatelských předmětů |
| vysvětlit důležitost didaktické přípravy pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
| vysvětlit důležitost didaktické přípravy pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
| popsat didaktické zásady a stanovit vhodné vyučovací metody pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
| popsat didaktické zásady a stanovit vhodné vyučovací metody pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe |
| vymezit kritéria pro posouzení připravenosti a pro hodnocení studujících |
| vymezit kritéria pro posouzení připravenosti a pro hodnocení studujících |
| popsat kompetence a vlastnosti specialisty/tky - pedagoga (lektora, mentora, školitele, preceptora) |
| popsat kompetence a vlastnosti specialisty/tky - pedagoga (lektora, mentora, školitele, preceptora) |
| Skills |
|---|
| posoudit připravenost sestry/studenta/žáka k praktické výuce / ošetřovatelské činnosti (na základě diagnostiky) |
| posoudit připravenost sestry/studenta/žáka k praktické výuce / ošetřovatelské činnosti (na základě diagnostiky) |
| metodicky připravit výuku teoretického ošetřovatelského předmětu |
| metodicky připravit výuku teoretického ošetřovatelského předmětu |
| sestavit plán praktické výuky pro sestry specialistky/studenty/žáky |
| sestavit plán praktické výuky pro sestry specialistky/studenty/žáky |
| dodržovat didaktické zásady při výuce ošetřovatelských předmětů, vést dokumentaci |
| dodržovat didaktické zásady při výuce ošetřovatelských předmětů, vést dokumentaci |
| hodnotit sestry, studenty/žáky a vést je k sebereflexi a sebehodnocení |
| hodnotit sestry, studenty/žáky a vést je k sebereflexi a sebehodnocení |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Skills |
|---|
| Analysis of a presentation |
| Analysis of a presentation |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
| Analysis of a presentation given by the student |
| Analysis of a presentation given by the student |
|
Recommended literature
|
-
BRUMOVSKÁ, T., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. Mentoring. Praha: Portál, 2010.
-
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017.
-
EMERSON, T. S. New Developments in Nursing Education Research. Hauppauge New York: Nova Science Publishers, 2014.
-
KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín: UTB, 2017.
-
LACINA, L., ROZMAHEL, P., KOMINÁCKÁ, J. Příručka mentoringu: posilování mentorských kapacit pedagogů. Brno: Barrister & Principal, 2016.
-
Odborné periodikum. e-Pedagogium. Odborný časopis. Pedagogika. Odborný časopis. Pedagogická orientace. Odborný časopis. Sociální pedagogika. Odborný časopis. Studia Paedagogica. Odborný časopis. .
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017.
-
VENGLÁŘOVÁ, M. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2013.
|