|
Lecturer(s)
|
-
Kudlová Pavla, PhDr. Bc. Ph.D., MBA
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Preparation for course credit
- 26 hours per semester
- Participation in classes
- 14 hours per semester
- Home preparation for classes
- 20 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| používat vhodnou terminologii v oblasti diabetologie |
| používat vhodnou terminologii v oblasti diabetologie |
| popsat koncepci péče o pacienta s diabetes mellitus |
| popsat koncepci péče o pacienta s diabetes mellitus |
| popsat speciální ošetřovatelskou péči u pacientů s DM |
| popsat speciální ošetřovatelskou péči u pacientů s DM |
| popsat a vysvětlit selfmanagement, selfmonitoring: SMBG, CGMS, počítačové programy |
| popsat a vysvětlit selfmanagement, selfmonitoring: SMBG, CGMS, počítačové programy |
| vysvětlit léčbu inzulinem, inzulinové preparáty |
| vysvětlit léčbu inzulinem, inzulinové preparáty |
| Skills |
|---|
| rozpoznat jednotlivé příznaky diabetu a jeho komplikací |
| rozpoznat jednotlivé příznaky diabetu a jeho komplikací |
| posoudit edukační a ošetřovatelské potřeby osob s DM, používat pomůcky k selfmonitoringu a k aplikaci inzulinu |
| posoudit edukační a ošetřovatelské potřeby osob s DM, používat pomůcky k selfmonitoringu a k aplikaci inzulinu |
| navázat kontakt s klientem a motivovat ho ke compliance, adherence v selfmanagementu diabetu |
| navázat kontakt s klientem a motivovat ho ke compliance, adherence v selfmanagementu diabetu |
| edukovat osobu s DM ve speciálních oblastech (příprava k výkonu, péče v domácím prostředí aj.) |
| edukovat osobu s DM ve speciálních oblastech (příprava k výkonu, péče v domácím prostředí aj.) |
| adekvátně pečovat o diabetické pacienty |
| adekvátně pečovat o diabetické pacienty |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Skills |
|---|
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Dealing with situational issues - learning in situations |
| Dealing with situational issues - learning in situations |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
| Didactic test |
| Didactic test |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
|
Recommended literature
|
-
AMERICAN DIABETES ASSOCIATION. Foundations of care and comprehensive medical evaluation. 2016.
-
HERDMAN, T. H., KAMITSURU, S. (eds.). Ošetřovatelské diagnózy: definice a klasifikace 2018-2020. Praha: Grada. 2020.
-
JIRKOVSKÁ, A. et al. Jak (si) kontrolovat a zvládat diabetes. Manuál pro edukaci diabetiků. Praha: Mladá fronta, 2014.
-
KUDLOVÁ, P. Ošetřovatelská péče v diabetologii. Praha: Grada Publishing, 2015.
-
MOORHEAD, S. Nursing Outcomes Classification (NOC). Oxford: MOSBY ELSEVIER. 2012.
-
Odborné periodikum. Diabetes, metabolismus, endokrinologie a výživa. Diastyl nebo Diaživot - časopisy Svazu diabetiků ČR. Interní medicína pro praxi. Klinická farmakologie a farmacie. Sestra v diabetologii. .
|