|
Lecturer(s)
|
-
Gabrhelík Tomáš, doc. MUDr. Ph.D.
-
Minařík Jaroslav, MUDr.
-
Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 14 hours per semester
- Educational trip
- 8 hours per semester
- Preparation for course credit
- 25 hours per semester
- Home preparation for classes
- 13 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| definovat vznik, teoretické pohledy na bolest, typ a identifikace bolesti |
| definovat vznik, teoretické pohledy na bolest, typ a identifikace bolesti |
| vymezit problematiku nejčastější bolesti u klientů v domácí péči |
| vymezit problematiku nejčastější bolesti u klientů v domácí péči |
| objasnit principy dostupné farmakoterapie, možné kombinace farmak |
| objasnit principy dostupné farmakoterapie, možné kombinace farmak |
| zdůvodnit fyzikální postupy a efekt akupunktury v léčbě bolesti |
| zdůvodnit fyzikální postupy a efekt akupunktury v léčbě bolesti |
| vysvětlit postupy komunikace a psychoterapeutického přístupu v léčbě bolesti |
| vysvětlit postupy komunikace a psychoterapeutického přístupu v léčbě bolesti |
| Skills |
|---|
| posoudit bolest a používat hodnotící a měřící techniky k objektivizaci bolesti, a to zejména u rizikových skupin (děti, senioři, obtížně komunikující pacienti) |
| posoudit bolest a používat hodnotící a měřící techniky k objektivizaci bolesti, a to zejména u rizikových skupin (děti, senioři, obtížně komunikující pacienti) |
| rozpoznat příznaky nežádoucích účinků a vedlejších účinků používané farmakoterapie |
| rozpoznat příznaky nežádoucích účinků a vedlejších účinků používané farmakoterapie |
| ošetřovat invazivní vstupy spojené s technikami léčby bolesti |
| ošetřovat invazivní vstupy spojené s technikami léčby bolesti |
| edukovat pacienta s bolestí a sestavit individualizovaný Protokol bolesti, bolest dokumentovat |
| edukovat pacienta s bolestí a sestavit individualizovaný Protokol bolesti, bolest dokumentovat |
| porovnat jednotlivé techniky současných postupů k léčbě bolesti |
| porovnat jednotlivé techniky současných postupů k léčbě bolesti |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Skills |
|---|
| Educational trip |
| Educational trip |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
| Didactic test |
| Didactic test |
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
|
Recommended literature
|
-
ARONOFF, D. Medication Management of Chronic Pain. Nord America: Trafford Publishing, 2016.
-
BARASH, P. et al. Klinická anesteziologie. Praha: Grada, 2015.
-
HAKL, M. a kol. Léčba bolesti: současné přístupy k léčbě bolesti a bolestivých syndromů. 2. vyd. Praha: Triton, 2013.
-
KOZÁK, J. et al. Opioidy. Praha: Maxdorf, 2021.
-
LEE, A. Život bez bolesti. Praha: Eugenika, 2020.
-
LEWIS, S. C. The problem of Pain. Toronto: Indigo, 2015.
-
Odborné periodikum. Bolest. TIGIS, s.r.o.
-
ROKYTA, R. et al. Bolest a regenerace v medicíně. Praha: Axonite CZ, 2015.
-
RYCHNOVSKÝ, T. Každá bolest má svoji příčinu. Brno: BizBooks, 2019.
-
SOUKUP, M. et al. Tělo 2.1: bolest v proměnách času a kultur. Červený Kostelec: Mervart, 2019.
-
VASUDEVAN, S. Multidisciplinary Management of Chronic Pain. Switzerland: Springer International Publishing, 2016.
-
VYMAZAL, T. Doporučené postupy pro podání anestezie dětem a dospělým. Praha: Mladá fronta, 2017.
|