Course: null

« Back
Course title -
Course code UZV/DPAKT
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Svobodová Silvie, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 14 hours per semester
  • Preparation for course credit - 26 hours per semester
  • Home preparation for classes - 20 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
stanovit aktivizační plán pro jednotlivé věkové skupiny klientů v domácím prostředí
stanovit aktivizační plán pro jednotlivé věkové skupiny klientů v domácím prostředí
objasnit zásady aktivizace klientů v domácím prostředí
objasnit zásady aktivizace klientů v domácím prostředí
používat odbornou terminologii z hlediska pojmů a pojmosloví
používat odbornou terminologii z hlediska pojmů a pojmosloví
objasnit význam aktivizace klientů v domácím prostředí
objasnit význam aktivizace klientů v domácím prostředí
odhadnout možnosti využití psychosociální a expresivní terapie
odhadnout možnosti využití psychosociální a expresivní terapie
Skills
aplikovat techniky ergoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky ergoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky arteterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky arteterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky dramaterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky dramaterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky taneční a pohybové terapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky taneční a pohybové terapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky muzikoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
aplikovat techniky muzikoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Text analysis
Text analysis
Skills
Teamwork
Teamwork
Demonstration
Demonstration
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
assessment methods
Knowledge
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Analysis of a presentation given by the student
Analysis of a presentation given by the student
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Recommended literature
  • BÖHM, E. Psychobiografický model péče podle Böhm. Praha: Mladá fronta, 2016.
  • BÖHM, E. Psychobiographisches pflegemodell nach Böhm. 4. vyd. Wien: Maudrich, 2009.
  • CAMPBEEL, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000.
  • CARPER, J. 100 Simple Things You Can Do to Prevent Alzheimer's and Age-Related Memory Loss. New York: Little, Brown and Company, 2012.
  • CÍLKOVÁ, E. Hrajeme pohádky z celého světa. Praha: Portál, 2010.
  • DUČAIOVÁ, J. a kol. Aktivizace seniorů-tělesné a duševní aktivizační programy. Praha: Cyprus Dashofer, 2019.
  • HICKSON, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000.
  • HOROVÁ, J. Ateliér výtvarných nápadů. Praha: Portál, 2008.
  • JELÍNKOVÁ, J. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009.
  • KANTOR, J. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009.
  • KLEVETOVÁ, D. Motivační prvky při práci se seniory. 2. vyd. Praha: Grada, 2017.
  • KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011.
  • ROCHESTER, C. Volunteering And Society In The 21st Century. New York: Palgrave Macmillan, 2010.
  • SKARLANTOVÁ, J., VECHOVÁ, M. Textilní výtvarné techniky. Plzeň: Fraus, 2005.
  • ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 3. vyd. Praha: Portál, 2007.
  • ŠPATENKOVÁ, N. Reminiscenční terapie. Praha: Galén, 2011.
  • UHLÍŘ, J. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002.
  • WEHNER, L. Smyslová aktivizace - v péči seniory a klienty s demencí. Praha: Grada, 2013.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester