Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 14 hours per semester
- Preparation for course credit
- 26 hours per semester
- Home preparation for classes
- 20 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
stanovit aktivizační plán pro jednotlivé věkové skupiny klientů v domácím prostředí |
stanovit aktivizační plán pro jednotlivé věkové skupiny klientů v domácím prostředí |
objasnit zásady aktivizace klientů v domácím prostředí |
objasnit zásady aktivizace klientů v domácím prostředí |
používat odbornou terminologii z hlediska pojmů a pojmosloví |
používat odbornou terminologii z hlediska pojmů a pojmosloví |
objasnit význam aktivizace klientů v domácím prostředí |
objasnit význam aktivizace klientů v domácím prostředí |
odhadnout možnosti využití psychosociální a expresivní terapie |
odhadnout možnosti využití psychosociální a expresivní terapie |
Skills |
---|
aplikovat techniky ergoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky ergoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky arteterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky arteterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky dramaterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky dramaterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky taneční a pohybové terapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky taneční a pohybové terapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky muzikoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
aplikovat techniky muzikoterapie a umět je uplatnit v domácím prostředí |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Text analysis |
Text analysis |
Skills |
---|
Teamwork |
Teamwork |
Demonstration |
Demonstration |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Preparation of a presentation |
Preparation of a presentation |
Recommended literature
|
-
BÖHM, E. Psychobiografický model péče podle Böhm. Praha: Mladá fronta, 2016.
-
BÖHM, E. Psychobiographisches pflegemodell nach Böhm. 4. vyd. Wien: Maudrich, 2009.
-
CAMPBEEL, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000.
-
CARPER, J. 100 Simple Things You Can Do to Prevent Alzheimer's and Age-Related Memory Loss. New York: Little, Brown and Company, 2012.
-
CÍLKOVÁ, E. Hrajeme pohádky z celého světa. Praha: Portál, 2010.
-
DUČAIOVÁ, J. a kol. Aktivizace seniorů-tělesné a duševní aktivizační programy. Praha: Cyprus Dashofer, 2019.
-
HICKSON, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000.
-
HOROVÁ, J. Ateliér výtvarných nápadů. Praha: Portál, 2008.
-
JELÍNKOVÁ, J. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009.
-
KANTOR, J. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009.
-
KLEVETOVÁ, D. Motivační prvky při práci se seniory. 2. vyd. Praha: Grada, 2017.
-
KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011.
-
ROCHESTER, C. Volunteering And Society In The 21st Century. New York: Palgrave Macmillan, 2010.
-
SKARLANTOVÁ, J., VECHOVÁ, M. Textilní výtvarné techniky. Plzeň: Fraus, 2005.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 3. vyd. Praha: Portál, 2007.
-
ŠPATENKOVÁ, N. Reminiscenční terapie. Praha: Galén, 2011.
-
UHLÍŘ, J. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002.
-
WEHNER, L. Smyslová aktivizace - v péči seniory a klienty s demencí. Praha: Grada, 2013.
|