|
Lecturer(s)
|
-
Sollárová Andrea, doc. PhDr. Mgr. PhD.
-
Karger Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
unspecified
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| charakterizovat výzkum ve zdravotnictví |
| charakterizovat výzkum ve zdravotnictví |
| používat adekvátní terminologii pro výzkum ve zdravotnictví |
| používat adekvátní terminologii pro výzkum ve zdravotnictví |
| popsat jednotlivé fáze výzkumu ve zdravotnictví |
| popsat jednotlivé fáze výzkumu ve zdravotnictví |
| charakterizovat principy kvalitativního, kvantitativního a smíšeného designu výzkumu |
| charakterizovat principy kvalitativního, kvantitativního a smíšeného designu výzkumu |
| formulovat metodologické náležitosti typické pro kvalitativní, kvantitativní a smíšený design výzkumu |
| formulovat metodologické náležitosti typické pro kvalitativní, kvantitativní a smíšený design výzkumu |
| používat relevantní analytické postupy s ohledem na kvalitativní a kvantitativní výzkumnou strategii |
| používat relevantní analytické postupy s ohledem na kvalitativní a kvantitativní výzkumnou strategii |
| Skills |
|---|
| zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na typ výzkumné strategie |
| zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na typ výzkumné strategie |
| zvolit vhodné analytické nástroje v kvantitativním výzkumu |
| zvolit vhodné analytické nástroje v kvantitativním výzkumu |
| realizovat analytické postupy typické pro kvantitativní výzkumnou strategii |
| realizovat analytické postupy typické pro kvantitativní výzkumnou strategii |
| pracovat se softwarem pro analýzu kvalitativních a kvantitativních dat |
| pracovat se softwarem pro analýzu kvalitativních a kvantitativních dat |
| prezentovat výzkumný projekt |
| prezentovat výzkumný projekt |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecturing |
| Lecturing |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Skills |
|---|
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Text analysis |
| Text analysis |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
| Analysis of seminar paper |
| Analysis of seminar paper |
| Didactic test |
| Didactic test |
|
Recommended literature
|
-
BRUCE, N., POPE, D., STANISTREET, D. Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics. United Kingdom: Wiley, 2018.
-
CLARKE, A. E. Situational Analysis: Grounded Theory After the Postmodern Turn. California: SAGE Publications, Inc, 2005.
-
CRESWELL, J. W. Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks: Sage, 2014.
-
DENZIN, N. K., LINCOLN, Y. S. The Sage Handbook of Qualitative Research. Los Angeles: SAGE, 2011.
-
HENDL, J. a kol. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
CHRASTINA, J. Případová studie - metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu. Olomouc: Vydavatelství UP, 2019.
-
MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. et al. Evidence-Based Health Care: Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc, 2015.
-
MUNZAROVÁ, M. Lékařský výzkum a etika. Praha: Grada, 2005.
-
ROBERTS, P., PRIEST, H. Healthcare Research: A Handbook for Students and Practitioners. United Kingdom: Wiley, 2010.
-
STRAUSS, A. a CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení podané ruce, 1999.
-
Studijní pomůcka. Statistický software, program Atlas.ti. .
-
VÉVODOVÁ, Š. a K. IVANOVÁ. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015.
|